סרטו של בן שני מ"עובדה" זכה במדליית כסף בפסטיבל ניו-יורק

זאת בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי ■ הסרט מספר את סיפורו של תיכון "ברנקו וייס" ברמלה, אשר בהנהגתו של מנהלו הצעיר מצליח להגיע להישגים יוצאי דופן

הסרט "תיכון ההזדמנות האחרונה" של בן שני זכה אמש (ג') במדליית כסף בפסטיבל ניו-יורק ה-54, בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי.

סרטו של שני, שהופק בעבור התוכנית "עובדה", הגיע למקום השני, תוך שהוא גובר על 4 מתוך 5 סרטי טלוויזיה נוספים, שהגיעו לשלב הסופי והתמודדו בקטגוריית הסרטים הדוקומנטריים.

חבר השופטים כלל 150 איש, שרובם אנשי התעשייה האמריקנית, וחלקם נציגי בריטניה, אוסטרליה, הודו, גרמניה ואיטליה. בין האלקטורים שבחרו בסרט היה גם המפיק אלעד קופרמן.

את הפרס למקום הראשון העניקו השופטים לסרט "El Perro y El Gato: From Here to There" מבית HBO.

סרטו של שני, ששודר בספטמבר 2010 בתוכנית "עובדה" של זכיינית ערוץ 2 קשת, מספר את סיפורו של תיכון "ברנקו וייס" ברמלה, אשר בהנהגתו של מנהלו הצעיר, חילי טרופר, מצליח להגיע להישגים יוצאי דופן.

בסרטו מלווה שני את המנהל הצעיר, אשר ללא רקע פורמלי בחינוך מלבד הכשרת נוער לגיוס לצה"ל, מצליח במקום שמנהלים מנוסים ממנו לא הצליחו בעבר. בעזרת צוות מורים צעיר מצליח טרופר להגיש 90% מתלמידי בית-הספר, אליו הם מגיעים רגע לפני שהם נושרים ממערכת החינוך, לבחינת בגרות.

בפסטיבל ניו יורק ה-54 משתתפים למעלה מ-35 נציגים המתמודדים בקטגוריות שונות של עשייה טלוויזיונית בכל רחבי העולם. בין המתחרים בפסטיבל השנה: "דקסטר", תוכנית הראיונות של לארי קינג, "הפמליה" ועוד.