נתניהו אישר: 19 מיליארד שקל למעבר בסיסי צה"ל לנגב

האוצר יממן 9 מיליארד ש', הביטחון 4 מיליארד ועוד 6 מיליארד יבואו ממכירת הקרקע ■ מעבר היחידות יאפשר פינוי קרקעות במרכז הארץ, וישחרר אלפי דונמים לבנייה באזורי הביקוש

לאחר 6 שנות עיכוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקצות 19 מיליארד שקל להשלמת פרויקט העתקת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ דרומה. ההחלטה תובא ביום א' לאישור הממשלה. מתוך סך הסכום, האוצר יממן 9 מיליארד שקל, משרד הביטחון ישקיע 4 מיליארד ו-6 מיליארד השקלים הנותרים יבואו ממכירת הקרקע עצמה.

מהלך מעבר היחידות יאפשר יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים, ומעבר של אוכלוסיות איכותיות לנגב שיתרמו גם לפיתוחו החברתי של האזור. בנוסף, מעבר היחידות יאפשר פינוי קרקעות במרכז הארץ, וישחרר אלפי דונמים לבנייה באזורי הביקוש. כמו כן, יוסרו מגבלות על בנייה מסביב לבסיסים שהוטלו עד כה, דבר שיביא לשינוי משמעותי בשוק הנדל"ן במרכז הארץ.

הפרויקט אושר בממשלה עוד בשנת 2005, אך התעכב בשל אי הסמכה על היקף התקציב ומקורותיו בין משרדי הממשלה הרלוונטיים. על פי ההחלטה, ביצוע המעבר ייעשה עד שנת 2018, עם העתקת יחידות ממרכז הארץ- אמ"ן ותקשוב.

המהלך להעברת מחנות צה"ל לנגב הוא במסגרת מטרות הממשלה לקידום וחיזוק הפריפריה, ומתווסף להחלטה קודמת של הממשלה להקצאת 27 מיליארד שקל לתוכנית "נתיבי ישראל", במסגרתה יורחבו הכבישים והרכבות לנגב.

ראש הממשלה נתניהו ציין כי "מדובר בפרויקט כלכלי-חברתי ואסטרטגי שהיה תקוע במשך שנים רבות. אנחנו רוצים לחזק את הנגב גם בתחבורה, גם בהתיישבות וגם בתחומי התעסוקה, הבריאות והחינוך. חיזוק הנגב תורם לעוצמתה, אחדותה החברתית ולחוסן הלאומי של מדינת ישראל".