עבירה טכנית: ההתבטאות שעלתה לקובי בראיינט 100 אלף דולר

כוכב ה-NBA לא הסכים לשריקה שנשרקה נגדו במשחק מול סן אנטוניו - ופלט ביטוי פוגעני כלפי הומוסקסואלים ■ נקנס ע"י הליגה בסכום בן 6 ספרות ■ בראיינט: "אני מתנצל"

ליגת ה-NBA קנסה את כוכב-העל קובי בראיינט ב-100 אלף דולר אמש (ד'), אחרי שהתבטא בצורה מעליבה כלפי הומוסקסואלים במהלך משחק. את ההערה אמר בראיינט בתסכול כששופט המשחק שרק עבירה טכנית לחובתו. הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן, מיהר לנקוט בצעד משמעתי ולקנוס את הכוכב.

לפני יומיים שיחקה קבוצתו של בראיינט, לוס אנג'לס לייקרס, נגד סן אנטוניו ספרס. במהלך הרבע השלישי של המשחק שרק השופט בני אדאמס לעבירה טכנית לחובתו של בראיינט. השחקן איבד עשתונות ופלט אמירה פוגענית כלפי הומוסקסואלים. הלייקרס, אגב, ניצחו במשחק.

דבריו של בראיינט תועדו על ידי מצלמות הטלוויזיה של רשת TNT האמריקנית, אשר העבירה את המשחק, בשידור חי וחגיגי. לאחר שהתעצבן על השריקה, חבט בראיינט בכסאו והשליך מגבת לתוך המגרש.

"אני מבין שדברי היו עשויים להתפרש כפוגעניים ואני מתנצל", אמר בראיינט לנשיא העמותה 'קמפיין לזכויות אדם' ג'ון סולומוניז, "דברי נאמרו מתוך כעס ואין לפרש אותם כלשונם", הוסיף בראיינט בהודעה רשמית לתקשורת, "האמירה לא משקפת בשום אופן את רגשותיי כלפי הקהילה ההומו-לסבית", דברי השחקן. סולומוניז אמר בתגובה כי "אני מברך את הקומישינר של הליגה על הקנס החמור שהטיל על השחקן, יש להבין שלא מזלזלים באמירות שכאלה", והוסיף, "אני מצדיע לבראיינט שהבין מהר מאוד כי שגה ולקח אחריות על דבריו".