ייצוגית נגד טבע: "תוצאות ניסוי דלפו לפני הדיווח לבורסה"

התביעה מוערכת ב-2 מיליארד שקל ■ בעל מניות טוען כי הנתונים על הניסוי בתרופת הלקווינימוד לטיפול בטרשת נפוצה דלפו - וכך נגרם נזק למשקיעים של כ-6 מיליארד שקל

בעל מניות בחברת טבע הגיש היום (ה') בקשה לתובענה ייצוגית נגד החברה בסך 2 מיליארד שקל, בטענה כי נתנה הודעה מטעה לגבי מועד פרסום תוצאות השלב המכריע של ניסוי בתרופה לקווינימוד, המיועדת למחלת הטרשת הנפוצה.

התובע, המיוצג על-ידי עורכי הדין יוחי גבע ואשר אפריאט, טוען בתביעה כי ב-11 באפריל פרסמה טבע הודעה לבורסה, על-פיה תציג מידע חדש הנוגע בין היתר לתוצאות מחקר על תרופות וטיפול במחלות טרשת נפוצה ופרקינסון. בפרסום נאמר, כך צוין בתביעה, כי המידע יוצג במהלך הכנס השנתי של האגודה האמריקנית לנוירולוגיה שמתקיים בהונללו שבהוואי.

בתביעה צוין כי 30% מהכנסותיה של טבע הינן בהקשר לתחום הטרשת הנפוצה ובעיקר ממכירת התרופה קופקסון, אשר בשנת 2010 הסתכמו מכירותיה בכ-3.3 מליארד דולר. מכיוון ששוק הקופקסון נפתח לתחרות, אשר סביר כי תפגע פגיעה קשה במכירותיה של טבע, פיתחה טבע את התרופה לקווינימוד, כדי לפצות על הירידה ברווחיה ולשמר את כוחה בשוק תרופות הטרשת הנפוצה.

לטענת התובע, טבע העבירה מבעוד מועד, למשתתפי הכנס שמנו כ-5,000 איש, תקציר של תוצאות הניסויים, וזאת מבלי ליידע את הציבור, ובניגוד להודעה אשר מסרה לבורסה, בה דיווחה כי המידע יפורסם בתאריכים מאוחרים יותר.

לטענת התובע, כתוצאה מכך משתתפי הכנס זכו ליתרון בלתי הוגן על פני כל יתר המשקיעים במניות טבע. עוד נטען כי עקב כך נפוצו שמועות על תוצאות הניסוי, שהובילו לירידת ערך מניית החברה ב-3.4%.

נטען כי טבע נתנה את ידה למצב שבו מידע קריטי הנוגע אליה, ואשר יכול להשפיע על ערך מניותיה בצורה משמעותית, עלול לדלוף - כפי שאכן קרה - ובאופן שיעשה בו שימוש לרעה - כפי שאכן נעשה.

מדובר, כך נטען, ברשלנות של טבע, אשר במחדליה הטעתה את ציבור המשקיעים, ובשל כך מוערך סכום התביעה.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע פועלת, לרבות במקרה זה, בהתאם לדיני ניירות ערך וחובות הדיווח החלים עליה. טבע לא קיבלה לידיה את כתב התביעה; לכשיתקבל, תלמד אותו. אך על פניו, מהמידע על התביעה שפורסם היום בתקשורת נראה כי התביעה והבקשה לאישורה כיצוגית חסרות בסיס".