הדסית-ביו וסנופי-אוונטיס ישקיעו 3 מ' ד' בחברה-הבת Kahr

מנכ"ל הדסית, אופיר שחף: "החברה-הבת שלנו אנליבקס נמצאת במו"מ עם משקיע אסטרטגי"

חברת הדסית ביו אחזקות (HBL), המנהלת פורטפוליו של חברות שמקורן בבית החולים הדסה, חתמה על עסקה להשקעה יחד עם ענקית התרופות Sanofi Aventis בחברה-הבת של הדסית ביו אחזקות, Kahr, שפועלת בתחום הטיפול בסרטן.

על-פי העסקה, סנופי תשקיע 2 מיליון דולר בכהאר, והדסית ביו אחזקות תשקיע עוד מיליון דולר ותמיר הלוואה בשווי של 2.1 מיליון דולר למניות כאהר בדיסקאונט של 20%-30% על המחיר בהסכם ההשקעה הנוכחי. ההשקעה בכאהר נעשית לפי שווי חברה של 5.5 מיליון דולר לפני הכסף.

לאחר שהעסקה תושלם תחזיק הדסית ב-65% מכאהר, וסנופי אוונטיס תחזיק ב-18%. כמו-כן, לסנופי תהיה זכות ראשונה לניהול מו"מ לרכישת המוצר המוביל של החברה.

מנכ"ל הדסית, אופיר שחף, אמר ל"גלובס" כי חברה-בת אחרת של הדסית - אנליבקס, המפתחת תרופות למחלות אוטואימוניות ודלקתיות, נמצאת אף היא במו"מ עם משקיע אסטרטגי. חברה נוספת, ביומרקר, המפתחת בדיקות מתקדמות על בסיס ביולוגיה מולקולרית, נמצאת במו"מ להשקעה פיננסית.

לדברי שחף, HBL מחפשת פעילויות חדשות והיא נמצאת במו"מ עם שתי חברות שהקניין הרוחני שלהן אינו מגיע מבית החולים הדסה. "אנחנו מפתחים מודל חדש, ולפיו נבצע את הניסוי לבדיקת הנאותות שלנו. אנחנו מוכנים לממן ניסוי כזה תמורת אופציה לרכישת החברה, כדי לשפר את הביטחון שלנו לגבי המוצר שאנחנו קונים ומשקיעים בו".

הדסית ביו אחזקות נסחרת בתל אביב לפי שווי של 105 מיליון שקל, לאחר ההודעה עולה מניית החברה ב-2.1%. הקשר עם סנופי נוצר דרך חברת BiPar, חברה שסנופי רכשה ב-500 מיליון דולר לפני כשנתיים. "אחד המנהלים של ביפאר היה חבר בוועדה המייעצת של כאהר", אומר שחף.

שחף מוסיף כי בהשקעה הייתה אמורה להשתתף קרן הון סיכון ישראלית, אך היא ביקשה לחכות לתוצאות ניסוי נוסף ואילו סנופי החליטה שלא להמתין. בשלב הבא תחפש כאהר משקיעים נוספים ובתנאים דומים.

"המנטליות בחברות הפארמה האירופית פתוחה יותר מאשר בחברות האמריקניות. חברות הפארמה האירופיות רעבות יותר, ולכן מוכנות לקחת סיכונים", אמר שחף.