די מדיקל: קרן יורקוויל תשקיע עד 20 מיליון דולר בחברה

המניות יירכשו בהנחה של 3% על המחיר הנמוך בתקופה של 10 ימים שלפני ההזרמה, בסכום מקסימלי של עד 500 אלף דולר בכל פעם

די מדיקל, חברת מכשור רפואי העוסקת באמצעות חברות בנות במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים לטיפול בסכרת ולהולכת תרופות, זוכה להשקעה של עד 10 מיליון דולר מקרן יורקוויל. די מדיקל מנוהלת על-ידי אפרי ארגמן.

בדומה להסכמים אחרים של יורקוויל עם חברות ישראליות, גם ההסכם הנוכחי יהיה להשקעה זמינה, SEDA. כלומר, במידה והנהלת די מדיקל תזדקק לכסף, היא תנפיק מניות לקרן, בתקופה של השנתיים הקרובות (עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות עבוד עוד 10 מיליון דולר).

המניות יירכשו בהנחה של 3% על המחיר הנמוך בתקופה של 10 ימים שלפני ההזרמה, בסכום מקסימלי של עד 500 אלף דולר בכל פעם. ה-SEDA, אגב, לא יגביל את די מדיקל בגיוסי כספים באמצעים אחרים. בנוסף, תשלם די מדיקל עמלה של 2% ליורקוויל.

בסוף החודש שעבר הודיעה די מדיקל כי קבלן המשנה שלה, UPG (Suzhou) EPZ , חברת בת של United Plastics Group, החל בייצור מסחרי של סטי האיפוזיה האוניברסליים של החברה, בסוזאו בסין. במסגרת ההסכם לייצור ואספקה שנחתם בחודש אוגוסט בשנה שעברה, UPG מספקת לדי מדיקל, כספק לא בלעדי, את סטי האינפוזיה האוניברסליים של החברה, במחירים שנקבעו מראש ליחידה ודי מדיקל מחוייבת לרכוש כמות מינימלית של מוצרים.

"אנו ממשיכים קדימה בתהליך העברת ייצור כל מוצרי "ספרינג" לסין וההכנות לשיווקם במספר שווקי מטרה, לרבות ארה"ב, קנדה, אירופה, מקסיקו ומדינות ה-BRIC. הסכם זה יספק לדי מדיקל גמישות למשיכת כספים בסכום ובמועד שנבחר. דבר זה, יעמיד את החברה במצב נוח יותר להמשך תוכניות הפיתוח המסחרי ויספק לחברה רשת בטחון להתמודדות עם חוסר ודאות שיכולה להתרחש בדרכנו להשגת מטרות החברה", ציין אפרי ארגמן, מנכ"ל די מדיקל.

"אנו נרגשים להשקיע בחברת די מדיקל, חברה חדשנית הפועלת בתחום מוצרי מערכות הובלה לאינסולין ומובילה בתחום המכשור הרפואי בישראל" ציין ד"ר מייקל ג'יי נווואק, שותף מנהל וראש קבוצת ה-Healthcare בקרן יורקוויל.

בתחילת אפריל נחשף ב"גלובס", כי קרן יורקוויל עתידה להשקיע עד 5 מיליון דולר בקמן שבשליטת רוני אלרואי המצויה בקשיים. בסוף מארס עדכנה אלביט הדמיה כי חתמה על הסכם השקעה מול קרן יורקוויל בהיקף של עד 50 מיליון דולר על פני 3 שנים. היקף ההסכם הוא עד 50 מיליון דולר, והם יושקעו במניות חברת הנדל"ן הגלובלית על פני תקופה של שלוש שנים.

יורקוויל גם השקיעה בשנים האחרונות עשרות מיליוני דולרים ביצרנית השבבים טאואר ממגדל העמק.