צפי: גולדמן זאקס ומורגן סטנלי יובילו את החיתום של גרופון

הבנקים, שעדיין לא נשכרו רשמית, יסייעו בעריכת ההנפקה הראשונית לציבור, שתיערך כנראה לפני אוקטובר ■ החברה מנהלת מו"מ על תנאים שישקפו לה שווי של 15-25 מיליארד דולר

גרופון קרובה לשכור את שירותי גולדמן זאקס ומורגן סטנלי כחתמים המובילים בהנפקה ראשונית לציבור שמתוכננת להיערך במועד מאוחר יותר השנה. כך אמר מקור יודע דבר.

הבנקים, שעדיין לא נשכרו רשמית בידי גרופון, יסייעו בעריכת ההנפקה הראשונית לציבור, שתיערך ככל הנראה לפני אוקטובר, אמר המקור, שביקש לשמור על עילום שם. גרופון מנהלת מו"מ על תנאים שישקפו שווי חברה של 15-25 מיליארד דולר, אמרו בחודש שעבר שני מקורות יודעי דבר.

גרופון, הספקית המובילה של מבצעי הנחות מקוונים יומיים, מעוררת עניין גובר בוול סטריט מאז דצמבר, החודש שבו החליטה החברה לשקול הנפקה ראשונית לציבור במקום להסכים להצעת השתלטות בסך 6 מיליארד דולר מגוגל. גרופון מנהלת מו"מ עם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי ובנקים אחרים מאז ינואר, כולל פגישה עם מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין, במטה גרופון בשיקגו, אמר בזמנו מקור יודע דבר.

ג'ולי מוסלר, אחת מדוברות גרופון, סירבה להגיב. כמו כן סירבו להגיב אנדריאה רקמן, אחת מדוברות גולדמן זאקס בניו יורק, ופן פנדלטון, אחד מדוברי מורגן סטנלי בניו יורק.

גרופון מציעה הנחות של עד 90% מחברות מקומיות כגון מסעדות, מכונים לטיפוח הציפורניים וחנויות בגדים. גרופון שומרת לעצמה נתח מההכנסות.

גרופון מובילה בשוק העסקה היומית, אך היא מתמודדת עם תחרות גוברת מיריבות כגון LivingSocial.

שווייה של גרופון, כפי שהוא משתקף במסחר בשוק הפרטי, עלה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית ל-5.6 מיליארד דולר - זינוק של 19% לעומת הרבעון הרביעי של השנה שעברה, על-פי נתוני חברת המחקר הניו יורקית ניפקס. הערכה זו מבוססת על עסקאות בין משקיעים מוסדיים.