זבלודוביץ': בתוך שנה יהיה בישראל עוד כבל תת ימי

חברת טמרס שבשליטת איש העסקים חזרה בפני שר התקשורת משה כחלון על כוונתה להתמודד במכרז חברת החשמל

איש העסקים פויו זבלודוביץ', הבעלים של חברת ההשקעות טמרס, אשר קיבלה רישיון להניח כבל תת ימי נוסף שיחבר בין ישראל לאירופה, התחייב בסוף השבוע שעבר להשלים את הפרויקט בתוך כשנה. זבלודוביץ' ומנכ"ל טמרס תקשורת, גיא כספי, נפגשו עם שר התקשורת משה כחלון והציגו בפניו את התוכנית שלהם לפריסת הכבל וכן הצהירו שוב על כוונתם להתמודד במכרז לבחירת משקיע למיזם התקשורת של חב' החשמל.

בשיחה עם השר אמרו השניים, כי טמרס תקשורת נמצאת בישורת האחרונה לבחירת הספק שיניח עבורה את הכבל, וכי הדבר צפוי לקרות ממש בקרוב. לדבריהם, החברה עוסקת באינטנסיביות בבניית כמה מרכזי תקשורת בערים שונות באירופה, שאליהן יחובר הכבל ומשם יתפצל לנקודות תקשורת ולכבלים אופטיים לכל העולם.

החברה דיווחה שהיא מתכוונת להשתמש בטכנולוגיות חדשניות שמייעלות השימוש והניצול של הכבל וכן בחיפוש ובאיתור של תחנת נחיתה בישראל.

כפי שפורסם ב"גלובס", טמרס מגלה עניין להשקיע במיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל, והיא שמעה מכחלון על רצונו לעודד גופים חיצוניים שאינם מתחום התקשורת, להיכנס ולהשקיע בארץ, במטרה להרחיב את ההשקעות בפס רחב בישראל. האסטרטגיה של טמרס היא להשקיע במיזמי תשתיות לטווח ארוך, והמיזם של חברת החשמל נופל בהגדרה הזו, היות שהיא אינה מתכוונת להיות מפעיל תקשורת עצמאי, אלא לספק שירותים למפעילים בלבד.