החמאס לא מתפשר: שחרור גלעד שליט - רק בתנאים שלנו

יום לאחר שהציג ראש הממשלה את המתווך החדש למגעים לשחרור שליט, מבהירים בחמאס כי התנאים לעסקה לא ישתנו

מכינים את הקרקע: בחמאס מבהירים כי גם עם מינוי המתווך החדש לא ישתנו התנאים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

"לחצים מצד ישראל על תנועת חמאס לא יביאו לשחרור גלעד שליט", מדגיש היום חבר ההנהגה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר. לדבריו, העסקה לשחרור החייל החטוף תצא לפועל רק על פי התנאים אותם דרש חמאס בתחילת המשא ומתן, והוא קרא לישראל להיענות להם.

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו נועם ואביבה שליט והודיע על מתווך חדש מטעמו למגעים לשחרור בנם: דוד מידן, ראש אגף בכיר במוסד, שיחליף את המתווך הפורש חגי הדס. מידן משרת במוסד שנים רבות והיה מעורב בפעולות רבות של הארגון, בהן גם פעולות הקשורות לניסיונות לשחרר את גלעד שליט.

במהלך הפגישה שערך עם השניים במעונו בירושלים עדכן נתניהו את נועם ואביבה כי לא חלה התקדמות במאמצים להחזיר את בנם. "הוזמנו לביתו של ראש הממשלה לשיחת עדכון. נאמר לנו שיש עדכונים על מינוי המתאם. המאמצים נמשכים - אבל תוצאות אין. במבחן התוצאה לא רואים שום תוצאות, ראש הממשלה מודה שבמבחן התוצאה לא מתרחש שום דבר ולא מתקדם שום דבר", אמר נועם בתום הפגישה הראשונה מזה תשעה חודשים.

"אנחנו הבענו את מחאתנו ואת תסכולנו, ששנים רבות שתי ממשלות לא מצליחות להחזיר את גלעד הביתה", אמר נועם והמשיך: "למרות שנאמר לנו שנעשים מאמצים רבים לשחרורו. ראש הממשלה הסכים איתנו שבהיעדר תוצאה כל הדברים האחרים לא עוזרים לי".