מק-השמה: מקדונלד'ס ארה"ב גייסה 50 אלף עובדים ביום

זאת במסגרת "יום השמה בינלאומי" ראשון של הרשת ■ תגדיל את היקף עובדיה בארה"ב ב-7% ■ הכמות המדויקת של העובדים החדשים שהצטרפו תפורסם בשבוע הבא

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס ערכה ביום ג' האחרון, כפי שהבטיחה, את יום ההשמה הבינלאומי הראשון של החברה, במסגרתו תיכננה לגייס יותר מ-50,000 עובדים חדשים בארה"ב ביום אחד, גידול של 7% בהיקף עובדיה. בתמורה זכתה החברה להיענות מרשימה, כאשר אלפי מועמדים פוטנציאליים פקדו את סניפיה ברחבי ארה"ב.

מקדונלד'ס שיווקה את אירוע ההשמה כתמריץ לכלכלה בארה"ב, כאשר על-פי פרסומים יותר מ-13 מיליון אמריקאים מחפשים עבודה.

פרשנים רבים הביעו סקפטיות בנוגע לטוהר המהלך, וטענו כי מקדולנד'ס מנסה בעיקר לשווק את עצמה מחדש כמעסיק איכותי, אחרי לא מעט אירועים ותקריות שליליות מול עובדיה הצעירים, רובם קטינים מתחת לגיל 18.

"קשה לנו להעריך כרגע מה יהיו היקפי המשרה של כל אחת מ-50,000 המשרות החדשות, או מה בדיוק יהיו היקפי השכר", אמרה דניטרה ברנט, סגן נשיא מחלקת משאבי האנוש במקדונלד'ס.

נציין כי למקדונלד'ס יש יותר מ-14 אלף סניפים בארה"ב בלבד, וכ-90% מסניפיה במדינה מנוהלים על-ידי גורמים פרטיים שרכשו זכיינות. מנהלי הסניפים צפויים לשלם תוספת שכר בהיקף כולל של 518 מיליון דולר עד סוף השנה הנוכחית, עבור שכרם של העובדים החדשים.

מקדונלד'ס הודיעה כי תכריז רשמית על כמות העובדים החדשים שהצטרפו לרשת במסגרת האירוע, כבר בשבוע הבא.