העבירו אתכם טיסה? כך תקבלו פיצוי בסך 1,300 דולר

לקוחות חברות התעופה בארה"ב יקבלו פיצוי מירבי של 1,300 דולר במקרה שיידרשו לוותר על טיסה בשל "רישום יתר" ■ חברות התעופה ייקנסו גם על עיכובים בטיסות ועל אובדן מזוודות

לקוחותיהן של חברות התעופה האמריקניות יקבלו פיצויים בסך 1,300 דולר במקרה שיידרשו לוותר על מושבם בטיסה עקב ביצוע רישום יתר בטיסות - כך קובע חוק חדש שעבר היום בארה"ב (ד').

זאת ועוד, חברות התעופה הזרות חייבות לשחרר נוסעים מטיסתם במקרה שמטוסם נתקע בנמל תעופה תעופה בארה"ב יותר מ-4 שעות, או לספוג קנסות בגובה של עד 27,500 דולר; כלל חברות התעופה יחוייבו בהחזר מלא במקרה של אובדן מזוודות ומטלטלין של נוסעים - כל זאת במסגרת הנהלים החדשים של מינהל התעופה האמריקני.

"ללקוחות חברות התעופה ישנה הזכות ליחס הוגן", אמר ריי לאהוד, עובד מינהל התעופה האמריקני.

הנהלים החדשים ישפיעו על כלל חברות התעופה האמריקניות וכן על חברות התעופה הזרות דוגמת British Airways ו-Air France.

הנהלים החדשים מגיעים בהמשך לתופעה הידועה במסגרתה מוכרות חברות התעופה יותר מושבים מכמות הנוסעים שהמטוסים מסוגלים להכיל, מתוך הנחה שחלק מהלקוחות יבטלו את הטיסה או ייעדרו ממנה ללא סיבה. כך, על כל 10 אלף נוסעים מאושרים, ישנו נוסע אחד בממוצע שנפגע מתופעת "רישום היתר" ולא עולה על הטיסה אליה נרשם.

לפיכך, מינהל התעופה האמריקני קבע פיצוי בהיקף מינימלי של 800 דולר, אשר יכול להגיע עד ל-1,300 דולר, במקרה של העברת נוסע לטיסה אחרת כתוצאה מרישום יתר, כל עוד ההעברה המדוברת גוררת עיכוב של יותר משעתיים בשעת ההגעה המתוכננת ליעד.