עתירה: משרד הבריאות מתקצב טיפולים לאוטיסטים בסכום לא ריאלי

העמותה לילדים בסיכון ועמותת "נצר" עתרו לבג"ץ בדרישה להגדיל את התעריף למטפל פארא-רפואי במסגרת סל "טיפול בריאותי מקדם" לילדי הגיל הרך המאובחנים כאוטיסטים

‎‎משרד הבריאות מתקצב טיפולים לילדים אוטיסטים בסכומים לא ריאליים, המעמידים בספק את קיום העמותות לטיפול בילדים בסיכון - כך נטען בעתירה לבג"ץ שהגישו בימים האחרונים העמותה לילדים בסיכון ועמותת "נצר", באמצעות עורכי הדין רענן הר-זהב ודורון דורפמן, בדרישה להגדיל את התעריף למטפל פארא-רפואי במסגרת סל "טיפול בריאותי מקדם" לילדי הגיל הרך המאובחנים כאוטיסטים.

העותרים טוענים כי משרד הבריאות מתקצב את קופות-החולים לאותה מטרה בדיוק, במימון הגבוה פי שלושה מזה שמקבלות העמותות.

לטענת העותרים, משרד הבריאות מקצה סכום נמוך באופן בלתי סביר, של כ-60 שקל בלבד, לשעת טיפול בילדים האוטיסטים באמצעות העמותות שהוקמו לצורך טיפולים בילדים אלה וזו תכלית קיומן.

כתוצאה מכך, נטען, ילדי הגיל הרך האוטיסטים בגילאי שנה וחצי עד 7, הזקוקים לטיפולים באופן קריטי, אינם יכולים לקבל את מכלול השירותים ברמה הטובה ביותר מהעמותות המיועדות לטיפול בלעדי רק בהם.

לצד זאת, נטען, משרד הבריאות מתקצב את קופות-החולים לאותה מטרה, במימון הגבוה פי שלושה לכל שעת טיפול הנערכת בתיווך של קופות-החולים ומוענקת לכל ילד בישראל, ולאו דווקא לאוכלוסייה הנזקקת במיוחד.

עוד טוענות העמותות כי משרד הבריאות עצמו קבע במסמכים רשמיים כי התעריפים המוקצים לטיפול בילדים האוטיסטים אינם ריאליים ויש להעלותם, אך למרות זאת התעריף נותר נמוך במשך שנים רבות.

"אי-השוואת התעריפים והתקציבים לטובת הילדים האוטיסטים מביאה לפגיעה בשוויון ובזכות לבריאות של הילדים האוטיסטים, וכן כי האפליה התקציבית אינה תואמת את מחויבות מדינה לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ואמנת האו"ם בדבר זכויות הילד, שעליה חתומה מדינת ישראל".

שופטת בג"ץ מרים נאור קבעה כי העתירה תובא לדיון בהקדם. ‏‎‎‏(בג"ץ 2902/11).