אובמה בדרך לסיליקון וואלי: ייפגש עם בכירים בפייסבוק

המפגש ייאפשר לרשת החברתית להדק קשריה עם וושינגטון ■ שתדלן של פייסבוק: "אנחנו במצב לא נעים כי אנחנו מאפשרים יותר מדי חופש ביטוי במדינות מסויימות"

הנשיא האמריקני ברק אובמה ייפגש היום (ד') עם בכירי פייסבוק בעמק הסיליקון וידון איתם על נושאים כלכליים. מדובר בהזדמנות טובה לפייסבוק אשר במטרתה לחזק את הקשרים הפוליטיים שלה בוושינגטון, כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

בשבע שנות קיומה של פייסבוק, החברה הפכה מחברת סטארט-אפ קטנה לחברת ענק עם שווי שוק שמוערך על יותר מ-50 מיליארד דולר ומעל 600 מיליון משתמשים.

פייסבוק סובלת מלחץ גובר מצד מחוקקים מסביב לעולם בעקבות אופן השימוש של משתמשי האתר במידע פרטי של גולשים אחרים. במקביל, צריכה להתמודד פייסבוק עם תפקידה המרכזי ביצירת הפיכות ויצירת שינויים פוליטים מסביב לעולם.

נציין כי גם בסטנדרטיים של הסיליקון וואלי, פייסבוק הוציאה סכום כסף קטן יחסית על יצירת קשרים פוליטיים בוושינגטון, הוצאות הרשת החברתית בנושא הסתכמו ב-351 אלף דולר בלבד. זאת, בניגוד לגוגל שהוציאה 5.2 מיליון דולר ומיקרוסופט שהוציאה 6.9 מיליון דולר על פעילות שידול בוושינגטון.

במקביל, בפייסבוק מקיימים שיחות עם גורמים רשמיים בממשל הסיני במטרה להגדיל את תפוצתם במדינה. "נשקול חסימה של משתמשים במדינות מסויימות בלבד", אמר אדם קונר, שתדלן של פייסבוק. "אנחנו נמצאים לעיתים במצבים לא נעימים בגלל שייתכן ואנחנו מאפשרים יותר מדי חופש ביטוי במדינות שעדיין לא התמודדו עם זה בעבר".