1.86 מיליארד דולר: מנצ'סטר יונייטד המועדון הכי יקר בעולם

דירוג "פורבס": ריאל מדריד במקום השני, עם שווי של 1.40 מיליארד דולר, בעוד ארסנל שלישית; הרווח התפעולי הממוצע של 20 קבוצות הכדורגל היקרות ביבשת זינק ב-25%

מנצ'סטר יונייטד הוא מועדון הכדורגל בעל השווי הגבוה בעולם - 1.86 מיליארד דולר. כך עולה מדירוג 20 הקבוצות היקרות ביותר בענף, המתפרסם על-ידי מגזין "פורבס". ריאל מדריד, שזכתה אמש (ד') בגביע המלך בספרד, רק במקום השני עם 1.40 מיליארד דולר; נציגת פרמיירליג אחרת תופסת את המקום השלישי - ארסנל - עם 1.19 מיליארד דולר.

השווי הכולל של 20 המועדונים ברשימה צמח ב-640 מיליון דולר, עלייה של 1.3% לעומת הדירוג הקודם. הרווח התפעולי הממוצע למועדון זינק אף הוא, ל-40 מיליון דולר (עלייה של 25%).

על-פי הדירוג, ריאל מדריד היא קבוצת הכדורגל המכניסה בעולם, על אף שהיא רק שנייה מבחינת השווי שלה: הכניסה בשנה החולפת 537 מיליון דולר. מדובר על הסכום השני הכי גבוה שמכניס מועדון ספורט מקצועני בכל הענפים, אחרי הכנסותיה של קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז.

את החמישייה הראשונה בדירוג "פורבס" החדש משלימות באיירן מינכן, עם שווי של 1.04 מיליארד דולר והכנסות של 396 מיליון דולר; וברצלונה (שווי של 975 מיליון דולר, הכנסות בסך 488 מיליון).

השחקנים המיליונרים

"פורבס" מפרסם גם את רשימת השחקנים המרוויחים ביותר בכדורגל העולמי - עם סכומים שכוללים הן את המשכורות של השחקנים בקבוצות שלהם, והן את הכנסותיהם ממפרסמים וספונסרים.

דייויד בקהאם כבר מזמן עבר את שיאו מבחינת יכולת על המגרש, אבל בתחום הכלכלי הוא עדיין מוביל, עם הכנסות של 40 מיליון דולר בשנה החולפת. הסיבה העיקרית להכנסות האלו הוא הסכם הפרסום של הכוכב האנגלי עם אדידס, שנחשב לחוזה החסות האישי הגבוה בעולם הספורט.

שני השחקנים הטובים בעולם מיד אחרי בקהאם ברשימה: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) עם 38 מיליון דולר; וליאו מסי (ברצלונה) עם 32 מיליון דולר.

שחקו נוסף של ריאל מהטופ-5 הוא קאקה (25 מיליון דולר). ברזילאי נוסף מדורג מיד אחרי קאקה - רונאלדיניו, שחזר בקיץ האחרון למולדת למדיה של פלמנגו (24 מיליון דולר).

תיירי הנרי (ניו יורק רד-בולס מה-MLS) במקום השישי, עם 21 מיליון דולר; וויין רוני (מנצ'סטר יונייטד) שביעי עם 20 מיליון; את המקום השמיני תופסים שני שחקנים שהכניסו סכום זהה: פרנק למפארד (צ'לסי) וזלאטן איברהימוביץ' (מילאן) עם 17 מיליון דולר. את רשימת 10 המשתכרים הבכירים בכדורגל משלים סמואל אטו, חלוצה הקמרוני של אינטר, עם 15 מיליון דולר.