אופנהיימר ממליץ על אסטרטגיית Barbell כבולם זעזועים

בריאן בלסקי, אסטרטג ההשקעות הראשי באופנהיימר מסביר כי האסטרטגייה מיועדת למשקיעים החוששים כי השוק בשיאו ■ הרעיון הוא להחזיק נכסים אגרסיביים לצד נכסים הגנתיים

אפילו עונת הדוחות החזקה שמציגות החברות לא תמיד מרגיעה את המשקיעים, אשר בטוחים כי שוק המניות האמריקני קרוב לשיאו. בעבור אלו אשר רוצים להגן על העליות החדות שנרשמו בשנה החולפת, אסטרטגיה הנקראת Barbell עשויה לשמש כבולם זעזועים בעבור תיק ההשקעות בתקופה חלשה יותר בשוק. ברבל הוא מושג מעולם הרמת המשקולות אשר מציין את המוט שמשני צידיו מותקנות המשקולות.

האסטרטגיה הזו היא "עוצמתית, מתאימה לכל התנאים ומציעה איזון". הרעיון הוא להחזיק מניות אגרסיביות מצד אחד ומניות הגנתיות מנגד. אם הרווחים שיציגו החברות יחלו להאט, ממומלץ להחזיק במניות של חברות חזקות ויציבות ככרית ביטחון כנגד חולשת השוק. "תרצה לבנות אסטרטגיית ברבל אשר תציג ביצועים טובים בזמנים טובים, אך תתן לתיק ההשקעות קצת ביטוח לזמנים תנודתיים יותר" אמר בריאן בלסקי, אסטרטג ההשקעות הראשי באופנהיימר ניהול השקעות.

"תוכנית משחק שכזו מכסה את כל המגרש וכדאי לנקוט בה כאשר שוק המניות מתחיל להראות סימני חולשה. האסטרטגיה לא צריכה לייצג את כל תיק ההשקעות ואף לא את ליבת תיק ההשקעות, אך בתקופות של חוסר ודאות עוד תעריכו את החשיפה המאוזנת. אנו עדיין מאמינים כי יש שפע של הזדמנויות, אך החלטות ההשקעה צריכות להיות יותר אסטרטגיות וממושמעות ולהתבסס על התנאים בשוק", כתב בלסקי בעבודת המחקר שפרסם לאחרונה ללקוחותיו.

דוחות מעולים של חברות כגון אפל, אינטל ואחרות שפורסמו לאחרונה בשילוב תחזיות ורודות והעלאות דיבידנדים, עזרו למשקיעים בשוק האמריקני בשבוע האחרון להתגבר על החששות שניצתו על רקע הורדת תחזית הדירוג של S&P לחוב ארוך הטווח של ארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס סגר את השבוע עם שלושה ימי עליות רצופים שהביאו אותו לשיא שבו לא היה מאז יוני 2008, לאחר עלייה של 8% מתחילת השנה ושל כ-90% מאז חודש מארס 2009, את נפל המדד לשפל בשיאו של המשבר הפיננסי.

"אך המומנטום החיובי הזה עלול להתחיל להתפוגג אם התחזיות לכלכלת ארה"ב או כלכלת העולם יחלו להתעמעם שוב ולא תהיה גאות גדולה מספיק שתצליח להעלות את אוניית השווקים, עליכם להיות יותר סלקטיביים. בסביבה שכזו עדיף לבחור מניה מניה על פי אנליזה פונדמנטליסטית על פני קניה של סקטורים - מדובר בשוק קלאסי של סטוק פיקינג" מסביר האסטרטג של אופנהיימר.

אסטרטגיית ההשקעות הזו, הברבל, נפוצה מאד בקרב המשקיעים בשוק האג"ח. הטקטיקה היא להחזיק מצד אחד אג"ח לטווח קצר ומצד שני באג"ח לטווח ארוך. בנוסף ניתן להשתמש באסטרטגיה זו תוך שילוב בין אג"ח למניות, כאשר החזקות מסוכנות במניות מקוזזות באמצעות החזקות בטוחות במיוחד של אג"ח ומזומנים. במקרה של ברבל מנייתי לחלוטין, המוקד הוא על השקעות במניות בעלות שווי גבוה משני צידי ספקטרום הסיכון, כאשר בצד האגרסיבי יותר נמצאות מניות איכותיות המדורגות לפחות -A על ידי S&P ואשר מתאפיינות בתנודתיות גבוהה יותר מזו של מדד ה-S&P500, אך עדיין מציעות צמיחה עודפת ברווחיהן ובקופתן מלאי מזומנים מכובד ונגיש.

צמיחת הרווחים היא דבר חשוב מסיבות ברורות. משקיעים מוכנים לשלם יותר על רווחיות קונסיסטנטית וגבוהה, והפרמיה על השקעות שכאלה אפילו עולה בזמנים בהם התחזיות הכלכליות ותחזיות הרווח הן חשוכות. בנוסף מזומנים בבנק הם דבר חשוב גם כן, מאחר שהמזומנים מאפשרים לחברות כרית ביטחון במיקרה של האטה בעסקיהם, במיקרה של רצון לבצע קניה חוזרת של מניותיהן או במיקרה שבו הן רוצות לתגמל את משקיעיהם ומחלקות דיבידנדים. "צעדים שכאלה צריכים בסופו של דבר לתמוך במחיר המניה של אותן החברות", מסכם בלסקי.