צפו בתמונות: מאזדה 3 המשודרגת מודל 2012

מאזדה חושפת בתערוכת ניו-יורק את מודל 2012 המשודרג של המשפחתית "הישראלית" ביותר, עם מנוע ותיבה אוטומטית חדשה

חברת מאזדה ממשיכה את תהליך ההתנקות שלה מחברת האם לשעבר פורד והשלב הבא בהתנתקות הוא אימוץ מנועים חדשים מפיתוח עצמי. המכונית הראשונה, שתצויד בדור החדש של מנועים, שאותו מכנה מאזדה "SKY-ACTIVE" היא המאזדה 3 המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל.

מאזדה 3 מתחדשת
 מאזדה 3 מתחדשת

מודל 2012 של המכונית, שנחשף בתערוכת ניו-יורק, עבר שינויים חיצוניים קוסמטיים קלים בחרטום, בזנב ובתא הנוסעים, אולם החידוש העיקר נמצא מתחת למכסה המנוע. בשלב הראשון הוצגה המכונית רק עם מנוע 2 ליטר מהדור החדש, כאשר מנוע 1.6 ליטר יוצע בהמשך. מנוע ה-2 ליטר מייצר כעת 155 כ"ס תוספת צנועה של כ-5% כוחות סוס אולם הוא מייצר 10% יותר מומנט, פועל בסל"ד נמוך יותר וחוסך, על פי נתוני החברה, עד 21% מתצרוכת הדלק בהשוואה ל-2 ליטר הנוכחי.

מאזדה 3 מתחדשת
 מאזדה 3 מתחדשת

עוד חידוש הוא תיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות, שלטענת מאזדה "משלבת את היתרונות של תיבה רציפה (CVT) ביחד עם תיבה כפולת מצמדים". בעיקרון אמורה התיבה החדשה להאיץ ולהחליק משמעותית את העברת ההילוכים, תוך סיוע לחיסכון בדלק ולהקטנת הפליטה.

מאזדה 3 מתחדשת
 מאזדה 3 מתחדשת

המנועים החדשים, כולל גרסת 1.6 ליטר, אמורים להגיע לאירופה לקראת הרבעון האחרון של השנה אם המצב ביפן לא ישנה את התוכניות - ומועד הייבוא המדויק שלהם ארצה עדיין לא ידוע.