בית המשפט במיניאפוליס פסק: השביתה ב-NFL הסתיימה

ניצחון גדול לשחקנים, שישובו לקבל את שכרם וליהנות בחזרה מכל ההטבות המגיעות להם; סופה של השביתה הגדולה? בינתיים הליגה הגישה ערעור

ניצחון גדול לשחקני ה-NFL במאבק מול בעלי הקבוצות והליגה. שבעה שבועות אחרי שהחלה השביתה ב-NFL, הורה לפנות בוקר (ג') בית המשפט המחוזי במיניאפוליס לשחקנים ולליגה על סיום השביתה וחזרה מיידית לפעילות. כעת ייאלצו הבעלים לחזור לשולחן המו"מ ולמצות עד תום את הדיונים על האופן שבו יחולקו 9 מיליארד הדולרים - ההכנסה השנתית המוערכת של הליגה, ואיזה נתח מהעוגה יישאר בידי השחקנים.

המשמעות העיקרית של הפסיקה של השופטת סוזן ריצ'ארד נלסון היא שהשחקנים יוכלו כעת לשוב ולהשתמש במתקני האימונים של הקבוצות וליהנות בחזרה מהשירותים הרפואיים ומכל ההטבות שמגיעות להם מתוקף העובדה שהם מחזיקים בחוזים מקצועניים. השחקנים, אלו שחתומים על חוזים, יחזרו לקבל שכר מלא מהקבוצות.

בנוסף, הקבוצות ייצטרכו כעת להתחיל ולחתום חוזים עם מאות השחקנים שנמצאים במעמד של פרי-אייג'נטס, וגם לקבוע מועד לדראפט של עונת 2011. על-פי החלטת בית המשפט, בעלי הקבוצות לא יוכלו להתמהמה יותר ממספר ימים "סביר" בשוק החתמות השחקנים.

השופטת גם נתנה תוקף מחודש לארגון שחקני הפוטבול (NFLPA) כגוף פעיל, אחרי שלמעשה פורק ברגע שהשביתה החלה. הרה-לגטימציה שמקבל הארגון מאפשר לו לחזור ולייצג את השחקנים במו"מ מול הליגה על ההסכם הקיבוצי החדש.

עם זאת, בליגה מנסים לעכב את ההחלטה ולהשאיר בשלב זה את השביתה בעינה. מיד אחרי הפסיקה של בית המשפט במינאפוליס הגישו בעלי הקבוצות והליגה ערעור לבית המשפט לערעורים בסנט לואיס, והתשובה בעניין צפויה להתקבל "בתוך ימים ספורים".

כזכור, סעיף המחלוקת העיקרי בחידוש ההסכם הקיבוצי בין הליגה לבין ארגון השחקנים הוא על חלוקת הכסף בין הבעלים לבין השחקנים. בהסכם הקיבוצי האחרון עמד הנתח של השחקנים על כ-59% מסך ההכנסות הכולל, בעוד שהבעלים דרשו להוריד את החלק של השחקנים ולהעמידו על כ-40% בלבד.