ההמלצות החמות: 5 מניות שלא תמצאו בתיק של וורן באפט

האתר "סיקינג אלפא" מציג מכתב שבאפט שלח ב-1986 לבעלי המניות של ברקשייר האת'ווי, ובו נוסחה שמשמשת אותו ליצירת ערך מירבי לבעלי המניות

רבים מהמשקיעים עוקבים אחר ההחזקות של המשקיע האגדי וורן באפט ומנסים לחזות אילו מניות הוא ירכוש בעתיד לבוא. לפי המידע שהם כן מצליחים לדלות, הם מנהלים את תיק ההשקעות שלהם - מתוך תקווה שאם באפט הצליח אז אולי גם הם יוכלו.

באותה נשימה, משקיעים מנסים גם לחזות מאילו מניות גורו ההשקעות מתרחק, ולעשות בדיוק אותו הדבר. הפורטל למשקיעים "סיקינג אלפא" לא מתיימר להצליח לחזות את המהכלים העתידיים של באפט, ומעדיף לציין בפני קוראיו את המהלכים שבאפט כבר ביצע ובזאת להציע להם דרכי פעולה מומלצות.

האתר מזכיר מכתב שוורן באפט שלח ב-1986 לבעלי המניות של חברת ההחזקות שבבעלותו, ברקשייר האת'ווי, בו ניתן למצוא 5 מניות שבאפט יעדיף שלא להחזיק. במאמר שפירסם פיטר מייקרופט פסרס מוצגת נוסחה שנראית כביכול ברורה מאליה, לפיה וורן באפט פועל ליצירת ערך לבעלי המניות, ומציב בה את המניות:

הוצאות על השקעות מסכום הבסיס (-) תזרים מזומנים חופשי = רווח

Salesforce.Com Inc - המניה נסחרת כיום ב-139.87 דולר ולפי הנוסחה מחירה יעמוד על 66.6 דולר עד 2016 - סיבה טובה להתרחק.

CREE - מחיר המניה עומד כיום על 39.04 דולר, וצפוי לרדת ל-25.2 דולר בחמש השנים הקרובות. מאז ינואר השנה המניה צנחה ב-25% והיא צפויה להמשיך ולהיחלש.

Successfactors (סימול SFSF) - מחיר של 39.39 דולר צפוי לרדת בכ-19% בשנים הקרובות.

Acme Packet (סימול APKT) - נסחרת תמורת 77.03 דולר למניה ולפי הנוסחה היא צפויה להיסחר תמורת 59.25 דולר עד 2016.

Green Mountain Coffee Roasters (סימול GMCR) - מחירה עומד על 65.64 דולר למניה, ולפי הנוסחה היא תיפול עוד 21% בשנים הקרובות.