שחקן חדש בשוק בגדי הילדים: רשת TOPKIDS

הרשת, שהקים היזם יוני שמיר, כבר הקימה שני סניפים ומתכננת להקים עוד 8 סניפים עד סוף השנה ■ תמכור מותגים מהארץ ומחו"ל, לרבות פולו ראלף לורן, טומי הילפיגר, אדידס ונייקי

שחקן חדש בשוק בגדי הילדים. היזם יוני שמיר חונך רשת חדשה לבגדי ילדים תחת השם TOPKIDS. מדובר ברשת שאינה יצרנית, המאגדת בתוכה 10-15 מותגי הלבשה והנעלה לילדים. הרשת כוללת מותגים בינלאומיים לצד מותגים ישראליים, לרבות פולו ראלף לורן, טומי הילפיגר, אדידס ונייקי.

הרשת חנכה סניף ראשון בתחילת אפריל 2011 בביג קסטינה, ומאז פתחה סניף נוסף בקניון הסיטי באשדוד. עד סוף השנה תפתח הרשת 8 סניפים נוספים, בין היתר במרכז מסחרי אזורי חן בתל-אביב, צים סנטר נתיבות, מתחם מול שבע בבאר-שבע ובקניוני עזריאלי בקריית-אתא ובעכו.

לגבי שני מיקומים נוספים מתנהל בימים אלה משא-ומתן מתקדם. בשנת 2012 תימשך פתיחת הסניפים, כאשר אחד מהם ייפתח בדויטש סנטר בנצרת.

שמיר צופה כי פעילותם של 10 סניפים תניב מכירות של 24 מיליון שקל בשנה. לדבריו, "היום שוק בגדי הילדים המעוצבים מאוד מתחזק. כזכיין של רשת בגדי ילדים בעבר, הבנתי שיש חיסרון עצום להחזיק חנות למותג אחד בלבד, ולעומת זאת יש יתרון עצום לאגד את המותגים בחנות אחת. חנויות מולטי-ברנד יכולות להתאים את תמהיל המוצרים והמותגים לביקושים של כל אזור שבהן הן פועלות, וכך נעשה".

שמיר אומר כי הרשת תאגד את כל הספקים המובילים לילדים שיש בישראל, מקומיים ובינלאומיים: "יש לנו פולו וטומי, ומצד שני יש לנו צוציקים וסוויט גירל. זה סטייל פקטורי 54, רק לילדים. האופנה משתנה כל הזמן. עכשיו למשל נייק מוביל בין הילדים בנעליים, ולכן המותג תופס 70% ממדפי הנעליים. אם בשנה הבאה אדידס יהיה יותר חזק לילדים, אז נחזק את אדידס במדף. הכול לפי דרישת השוק. אנחנו עובדים ללא אינטרס ייצור, כי אנחנו לא יצרנים ולא יבואנים", מסביר שמיר.

פרט לסניף בביג קסטינה, כל יתר הסניפים יפעלו בזכיינות. הרשת חנכה כבר בהקמה מועדון לקוחות, שהחברות בו מותנית בתשלום שנתי של 30 שקל. חברי המועדון נהנים משובר בגובה 50 שקל מתנה לכל אחד מהילדים ביום ההולדת (עד 3 ילדים) וכן מצבירה של 10% מערך הקנייה, לקנייה הבאה.