נתניהו: הרופאים יקבלו תוספות רק אם יסכימו להחתים שעון

"נתניהו אומר בעצם את מה שהוא אומר תמיד: 'יתנו, יקבלו'" - כך הגדיר זאת גורם שנכח בפגישה ■ הרופאים יפגינו מחר מול הכנסת ועלולים לשבש מחדש את העבודה בבתיה"ח בשבוע הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם ראשי משרדי האוצר והבריאות על רקע כוונת הרופאים לחדש מחר את המאבק בו פתחו לפני חג הפסח. נתניהו, כך על פי מקורות, העניק גיבוי לדרישת האוצר שלפיה כל חריגה ממסגרת הסכם השכר שנחתם עם עובדי המגזר הציבורי, קרי תוספת של 7.25% בפריסה לארבע שנים, תותנה בזה שהרופאים יסכימו לראשונה להחתים שעון נוכחות. הרופאים עדיין דורשים לפי שעה תוספת של 50% לשכר היסוד, ומתנגדים נחרצות לשעון הנוכחות.

"נתניהו אומר בעצם את מה שהוא אומר תמיד: 'יתנו, יקבלו'" - כך הגדיר זאת גורם שנכח בפגישה.

בפגישה השתתפו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על השכר באוצר אילן לוין, וסגן הממונה על התקציבים משה בר סימן טוב. נציגי האוצר הביעו בפני נתניהו את דרישתם לקצר את משך התורנות של המתמחים לכדי 18 שעות במקום 26 כפי שנהוג כיום.

כדי לעשות זאת מבלי להגדיל את מספר התורנויות של המתמחים בחודש נתון, דורשים באוצר לחייב לראשונה גם רופאים מומחים בביצוע תורנויות ולהוסיף תקנים למתמחים. במשרד הבריאות מסתפקים בקיצור של שעתיים בתורנות המתמחים, ואילו בהסתדרות הרפואית מסתפקים בהפחתה של סך התורנויות בכל חודש באמצעות הגדלה משמעותית בתעריף התורנות של המתמחים - דבר שצפוי למנוע ממנהלי בתי החולים לאשר ריבוי של תורנויות בשל העלות הכלכלית.

על פי מקור שנכח בפגישה, נתניהו גיבה גם את דרישת האוצר ומשרד הבריאות, לפיה עיקר העלות הכלכלית של ההסכם עם הרופאים תופנה לטובת רופאים בפריפריה, מתמחים ורופאים העוסקים במקצועות שבמחסור.

מחר (ד') תקיים ההסתדרות הרפואית הפגנת ענק בגן הוורדים שסמוך לכנסת, הפגנה שמבשרת על חידוש המאבק. הערב צפויים להיפגש נציגי הרופאים ונציגי האוצר, אולם על פי הערכות הפגישה לא תניב פריצת דרך והעבודה בבתי החולים הציבוריים תשובש כבר בתחילת השבוע הבא.