נדחתה בקשת רן פקר להנחה במס רכישה על נכסים שסווגו כדירות נופש

פקר ומשה דיאמנט טענו בביהמ"ש כי הנכסים שלהם בפרויקט הצוק בת"א משמשים למגורים

ועדת הערר של בית המשפט המחוזי קבעה לאחרונה כי תא"ל (במיל') רן פקר ומפיק הסרטים משה דיאמנט לא יקבלו הקלה במס רכישה עבור דירותיהם בפרויקט הצוק בתל-אביב, כיוון שהן סווגו כדירות נופש ולא כדירות מגורים.

פקר ודיאמנט עתרו נגד החלטת רשות המסים לחייבם במס רכישה עבור הדירות שנרכשו ב-2006. לגבי היתר הבנייה שניתן עבור הפרויקט, נקבע כי מלון חוף הצוק יכלול שטחים המיועדים לשירותי מלון.

לפיכך, לפי חוזה הרכישה, התחייבו פקר ודיאמנט להעמיד להשכרה את הדירות לרשות הציבור במשך תקופה של למעלה מחצי שנה במצטבר בכל שנה. עם זאת, דיווחו השניים למס הכנסה על חיוב במס רכישה בגין הדירות כ"דירות מגורים".

לפקר יש שתי דירות בפרויקט, ולכן הסכום השנוי במחלוקת עמד על 34 וחצי אלף שקל; לדיאמנט יש 3 דירות בפרויקט, והמחלוקת הסתכמה ב-37.5 אלף שקל.

"לנהוג באוצרות הטבע בכבוד"

הוועדה דחתה כאמור את הערר שהגישו השניים, והשופטת רות שטרנברג-אליעז ציינה כי אין מקום להעניק פטור ממס לרכישת נכסים ולשימוש בהם שלא כדין.

"העוררים נגסו בזכויות הציבור, אל להם לצפות ל'הנחות' בתשלום המס המגיע בגין דירות שנבנו על קו המים... בל נשכח כי אוצרות הטבע הופקדו בידינו למשמרת לדורות הבאים, ומוטלת עלינו חובה לנהוג בהם בכבוד ולא לנצלם למטרות זרות", פסקה השופטת.

ועדת הערר ציינה כי "אין לומר על דירה המושכרת כדירת נופש לתקופות קצרות לציבור רחב, כי היא משמשת ל'מגורים', שהרי האדם השוהה בדירה אינו 'גר' בה".

לדברי חבר ועדת הערר, רו"ח צבי פרידמן, "במקרה דנן, המדובר בדירות שנרכשו במלון דירות בפרויקט חוף הצוק בתל-אביב, אשר הוקמו על קרקע המוגדרת בתב"ע כקרקע המיועדות לאזור מלונאות ונופש שבאה להגן על חופי הים של מדינת ישראל, במטרה לאזן בין הצורך לשמור על החוף ומשאביו, לבין צרכי הפיתוח הרבים. העוררים מחויבים, הן על-פי הדין והן על-פי ההסכם שחתמו, להעמיד את הדירות להשכרה כדירות נופש לציבור הרחב, ואף הצהירו כי בכוונתם לעשות כן כאזרחים שומרי חוק".