לפטופ של LG - דק ויפה עם בעיות הנדסת אנוש

דגם P210 מציע גודל פיזי קטן ויכולות שיספיקו לרוב המשתמשים ■ בסך הכל מדובר במחשב שיכול לספק את הרצונות של מי שמחפש מחשב נייד דק, קל, אבל עם בטרייה חלשה

כבר יותר משנה שהנטבוקים הפכו לזן נכחד, בעיקר כי הצרכנים לא מוכנים להתפשר על ביצועים בתמורה למחיר נמוך ומשקל קל. יצרניות המחשבים פחות מתעסקות בהשקה של נטבוקים, אבל הן כן מנסות להציע מוצר המשלב בין העולם של הנטבוקים למחשבים ניידים רגילים וחזקים. דגם P210 של LG (תת דגם G.AE12E) מציע גודל פיזי קטן ויכולות שיספיקו לרוב המשתמשים.

משקל ומידות: המשקל של המחשב עומד על 1.28 ק"ג, כאשר חלקו הדק ביותר הינו בעובי של 20.9 מ"מ. התוצאה, מחשב נייד שלא רחוק מהמידות שלו מנטבוק.

מסך: 12.5 אינץ', הבנוי על בסיס בגודל 11.6 אינץ', דבר שנעשה בעזרת עיצוב מסגרת אולטרה דקה המגיעה כמעט עד הקצה, כך שמקבלים מסך עבודה רחב במחשב שגודלו הפיזי קטן מהרגיל. המסך פועל בטכנולוגיית LED והוא עשוי ממשטח מט למניעת השתקפות תאורה בזמן העבודה.

עיצוב והנדסת אנוש: ה-P210 מגיע במראה לבן מבריק, כאשר המקלדת שומרת על אותו מראה לבן והגב של החלק התחתון הוא אפור בהיר. המראה הנקי של הנייד הזה, מספק לו מראה ששמור בעיקר למחשבים הניידים של אפל, מצד שני, המהנדסים של LG עשו כמה טעויות בהנדסת האנוש של הדגם הזה. למשל, קורא כרטיסי הזיכרון נמצא בחלק התחתון בגב המסך. מקום שממש לא נוח לגשת אליו.

כמו כן, מצלמת האינטרנט ממוקמת בחלק התחתון השמאלי של המסך, במקום הנקודה הקבועה במחשבים - באמצע של החלק העליון במסך. הדבר יכול להפריע במקרים מסוימים, כאשר עושים שיחת וידיאו ומקלידים באותו רגע, משום שאצבעות היד השמאלית מסתירות חלק מהתמונה.

חומרה: על-פי נתוני החברה הסוללה מחזיקה - 5.5 שעות, בפועל בהגדרות מיטביות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי, מדובר בכשלוש שעות. המעבד בדגם הזה הוא i3-380UM במהירות 1.33 ג'יגה הרץ של אינטל. הכרטיס הגראפי הוא של אינטל, הזיכרון הפנימי הוא בעל 4 ג'יגה ב-DDR 3 והכונן הקשיח בנפח 320 ג'יגה. בדומה לחלק מהדגמים הדקיקים האחרים בשוק, ל-P210 אין כונן דיסקים פנימי.

סוללה: למחשב יש סוללה פנימית, שתחייב טכנאי בשביל להחליף אותה. מה שיכול קצת להקשות, כשרוצים לקנות סוללה חלופית במהירות. איכות הרמקולים במחשב הזה הייתה בינונית, למרות שמצבי ה-SRS בסאונד קצת משפרים אותה.

חיבורים: יש כאן 2 כניסות USB וחיבור מיני HDMI. כמו כן, יש כאן תקשורת בלוטות' בתקן 3.0.

בשורה התחתונה: ל-P210 יש כמה בעיות בהנדסת האנוש, אבל בסך הכל מדובר במחשב שיכול לספק את הרצונות של מי שמחפש מחשב נייד דק, קל, אבל עם בטרייה חלשה.

מחיר: 4,490 שקל.

ציון: 8.