אופנהיימר: הדולר יחזור להתחזק בקרוב, ביחד עם המניות

בריאן בלסקי: לא צריך לחשוש מהפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית - התשואות לא יזנקו בבת אחת אלא יעלו בהדרגתיות

המשקיעים והסוחרים בארה"ב, ובעולם כולו, דרוכים לקראת מסיבת העיתונאים המיוחדת שיערוך מחר נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ובמהלכה הוא עשוי לפרט את "אסטרטגיית היציאה" של הבנק המרכזי האמריקני מתוכנית ההרחבה הכמותית השנייה (QE2), שצפויה להסתיים במהלך חודש יוני.

בשבועות האחרונים התפרסמו הערכות רבות לפיהן עצירת רכישת האג"חים של האוצר האמריקני על ידי הפד עלולה לגרום למיני-מפולת בשוקי האג"ח וגם בשוקי המניות מסביב לעולם.

אסטרטג ההשקעות הראשי באופנהיימר, בראין בלסקי, לא חושש במיוחד. בראיון לתוכנית Breakout הוא מעריך שיציאה מה-QE2 תהיה הדרגתית ביותר ולכן גם עליית התשואות על אגרות החוב תהיה הדרגתית ו"התשואות על אג"ח ל-10 שנים לא יזנקו בבת אחת ל-7%" (לעומת כ-3.4% כיום).

עוד מעריך בלסקי כי התנועה המחזורית הגדולה הבאה בשווקים תהיה דווקא התחזקות של הדולר. "במקביל להפסקת ההרחבה הכמותית, הירידה בשיעור האבטלה והתקרבות המועד של תחילת העלאת הריבית תחול גם התחזקות של הדולר. וזה יכול לקרות גם במקביל לעליות בשוקי המניות", הוא אומר.

בסוף השבוע הציג בלסקי אסטרטגיה הנקראת Barbell עשויה לשמש כבולם זעזועים בעבור תיק ההשקעות בתקופה חלשה יותר בשוק. ברבל הוא מושג מעולם הרמת המשקולות אשר מציין את המוט שמשני צידיו מותקנות המשקולות.

האסטרטגיה הזו היא "עוצמתית, מתאימה לכל התנאים ומציעה איזון". הרעיון הוא להחזיק מניות אגרסיביות מצד אחד ומניות הגנתיות מנגד. אם הרווחים שיציגו החברות יחלו להאט, מומלץ להחזיק במניות של חברות חזקות ויציבות ככרית ביטחון כנגד חולשת השוק. "תרצה לבנות אסטרטגיית ברבל אשר תציג ביצועים טובים בזמנים טובים, אך תתן לתיק ההשקעות קצת ביטוח לזמנים תנודתיים יותר" אמר בלסקי.

"תוכנית משחק שכזו מכסה את כל המגרש וכדאי לנקוט בה כאשר שוק המניות מתחיל להראות סימני חולשה. האסטרטגיה לא צריכה לייצג את כל תיק ההשקעות ואף לא את ליבת תיק ההשקעות, אך בתקופות של חוסר ודאות עוד תעריכו את החשיפה המאוזנת. אנו עדיין מאמינים כי יש שפע של הזדמנויות, אך החלטות ההשקעה צריכות להיות יותר אסטרטגיות וממושמעות ולהתבסס על התנאים בשוק", כתב בלסקי בעבודת המחקר שפרסם לאחרונה ללקוחותיו.