האקרים פרצו לרשת פלייסטיישן וגנבו פרטי כרטיסי אשראי

סוני דיווחה על אחת מפרצות האבטחה הגדולות ביותר בהיסטוריה של האינטרנט: ההאקרים גנבו מידע הכולל שמות, כתובות וייתכן שאף פרטי כרטיסי אשראי מ-77 מיליון המשתמשים ברשת

אחת מפרצות האבטחה הגדולות ביותר בהיסטוריה של האינטרנט הובאה לידיעת הציבור אתמול (ג'), כאשר סוני, יצרנית קונסולת משחקי הוידיאו פלייסטיישן 3, הודתה כי האקרים שפרצו לרשת שהיא מפעילה עבור הגיימרים המשתמשים בקונסולה שלה גנבו מידע הכולל שמות, כתובות וייתכן שאף פרטי כרטיסי אשראי מ-77 מיליון המשתמשים ברשת.

על פי הודעתה של סוני, היא גילתה את הפריצה ב19 באפריל, והפסיקה את פעילותה של רשת הגיימינג מיד אחר כך. הפסקת פעילות הרשת על ידי סוני בעקבות הפריצה מנעה מגיימרים ברחבי העולם לרכוש משחקי וידיאו להורדה ולשחק עם עמיתיהם במשחקים מקוונים. אולם, החברה הודיעה לתקשורת על ההתרחשויות רק אתמול, שבוע לאחר שנתגלתה הפריצה.

"גורם לא חוקי ולא מורשה שם את ידו על פרטים של המשתמשים ברשת, הכוללים שמות, תאריכי לידה, כתובות, כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות ועוד", נאמר בהצהרה שמסרה סוני בבלוג הרשמי של קונסולת הפלייסטיישן.

דובר מטעם סוני מסר ש"נדרשו מספר ימים של חקירה משפטית", לאחר שנתגלתה הפירצה באבטחת הרשת, על מנת לגלות שמידע של המשתמשים בה נגנב. סוני הודיעה כי היא תוכל לחדש את פעילות הרשת של פלייסטיישן 3 בתוך פרק זמן של שבוע.

ההודעה של סוני עוררה זעם רב בקרב הגיימרים הנוהגים להשתמש ברשת. "אם לא הצלחתם לשמור כראוי על מידע כרטיס האשראי שלי, לא תקבלו אותו ממני שוב לעולם", כתב אחד הגיימרים בבלוג שהוא מפרסם. גיימר אחר כתב כי "העובדה שסוני חיכתה זמן רב כל כך עד שהודיעה ללקוחותיה על התקרית היא מצערת ועליה להתבייש בכך".

הסנאטור הדמוקרטי ריצ'רד בלומנטל שלח מכתב לסוני ובו הוא דורש הסברים מהחברה אודות העיכוב בהודעה על הפריצה לרשת ללקוחות. על פי דיווח בעיתון ניו יורק טיימס, דיווחה סוני על הפריצה גם לבולשת הפדראלית (FBI).

"מדובר בנורה אדומה עבור המון אנשים בנוגע לאיך שסוני מנהלת את עסקיה", אמרה סו קייטו, ממשרד יועצי התקשורת קייטו (Cato) שבסידני אוסטרליה. "זה צריך להדאיג גם את הרגולטורים, את ארגוני הצרכנים וכמובן את הגיימרים עצמם", הוסיפה קייטו.