נחתם הסכם לחכירת אסדה שתקדח ב"שרה" ו"מירה"

כך הודיעו הכשרה אנרגיה ומודיעין ■ קידוחי האקספלורציה יחלו לא לפני ה-1 בדצמבר 2011 וימשכו עד ל-17 באפריל 2012 ■ באמצע מאי צפוי להתפרסם דוח רזרבות עדכני

החברות המחזיקות ברישיונות "שרה" ו"מירה", הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי ובניהולו של אוהד מראני (52%), ומודיעין שבשליטת אי די בי וצחי סולטן (19.3%), הודיעו היום (ד') כי בהתאם לתוכנית העבודה, הודיעה להן חברת GGR המשמשת כמפעיל הקידוחים ברשיונות, כי חתמה על הסכם עם מפעיל אסדה ועם צד שלישי שימחה לה את הזכויות לחכירת אסדת קידוח ולקבלת שירותי קידוח ברשיונות אלה לא לפני ה-1 בדצמבר 2011 ועד ל-17 באפריל 2012. נציין כי במידה וקידוחי האקספלורציה ימשכו זמן רב יותר, יצטרכו החברות להודיע על אופציה להארכת זמן ההחכרה.

בכך צפויה להגיע לאיזור המים הטריטוריאליים של ישראל אסדת קידוח שלישית, אשר תצטרף לשתי האסדות אותן הביאו נובל אנרג'י קבוצת דלק ושותפותיהן בתגליות המוכחות שהתגלו באזורינו. ל"גלובס" נודע כי האסדה נחכרת מידיה של חברה אמריקנית, אך לא אותן החברות המחזיקות באסדות הפרייד והסדקו אקספרס.

ל"גלובס" נודע כי אסדת הקידוח שתגיע לרשיונות "שרה" ו"מירה" הינה אסדה המיועדת לקידוחים במים עמוקים ומסוגלת להגיע גם לשכבות המצויות מתחת לשכבות הגז הצפויות להתגלות במסגרת קידוחי האקספלורציה שתבצע האסדה (כלומר, במידה והשותפות יבחרו לקדוח במטרה לחפש גם נפט, הן לא יצטרכו לבצע החלפה של האסדה, כפי שנאלצו השותפות ב"לוויתן" לעשות).

נציין עוד, כי באמצע חודש מאי צפויות השותפות ברישיונות שרה ומירה לפרסם דו"ח רזרבות עדכני אותו מכין להם גוף בינלאומי מומחה אשר עוסק בימים אלה בפיענוח הסקרים הסייסמיים התלת-מימדיים שנערכו ברישיונות, לקראת ביצוע קידוחי האקספלורציה.

עד כה פורסם באוגוסט בשנה שעברה דוח ראשוני שנערך ע"י חברת צ'פמן שאותו הזמינה חברת IPC, שהחזיקה ב-13.6% מהזכויות ברישיון (מחצית מהזכויות הועברו לפרימיום והמחצית השניה צפויה לעבור מידיה של בונטאן לחברת שלדיאלי - מהלך שעוד לא הבשיל). בדצמבר האחרון פורסמה הערכה מעודכנת של צ'פמן, שלפיה קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת מאגרי גז טבעי בהיקף 4.77 טריליון רגל מעוכבת (TCF) בשטחי שני הרישיונות.