מדוע דרשה סטלה הנדלר לעצור מכרז הסלולר?

היו"ר החדשה של חברת הוט סבורה ככל הנראה כי המחירים ששולמו במכרז הסלולר לפני כשבועיים אינם ריאליים, וכי המתמודדים לא יוכלו להעמיד את הערבות שהם מתחייבים עליה

סטלה הנדלר, היו"ר החדשה של חברת הוט, סבורה ככל הנראה שהמחירים ששולמו במכרז הסלולר לפני כשבועיים אינם ריאליים, אחרת קשה להסביר מדוע החליטה לפנות לבכירים במשרד התקשורת ולדרוש, במהלך המכרז, לעוצרו.

ל"גלובס" נודע כי הנדלר החליטה, על דעת הבעלים של החברה, פטריק דרהי, לפנות בשלב סופי של המכרז לגורמים בכירים במשרד וטענה כי אין הצדקה כלכלית למחירים הגבוהים שאליו הגיע המכרז, וכי הם טיפסו לרמה שלא תאפשר למתמודדים להעמיד את הערבות שהם מתחייבים עליה, וכולם ייצאו נפסדים, ולכן יש להפסיק את המכרז.

הפנייה, הגם שאיננה בעייתית לכאורה מבחינה חוקית, נתפסה במשרד כחובבנית, ובקשתה נדחתה על הסף. בכירים במשרד אף טענו שהפנייה שלה הייתה חריגה משום שמירס ידעה מראש את תנאי המשחק, כך שכחברה רצינית ועם יועצים רציניים, היא בוודאי לקחה בחשבון שקיים תרחיש שבו ההצעות יגלשו מעבר למה שציפתה.

ל"גלובס" נודע עוד שדרהי הגיע לחדר המצב של מירס רק כאשר התברר שהמחירים מטפסים מעל ומעבר לכל מה שהעריכו במכרז. הערכות פנימיות במירס דיברו על מחירים של כ-300 מיליון שקל לערך, והמכרז הסתיים במחיר כפול מזה ויותר. הפנייה של הנדלר למשרד התקשורת באה לאחר שהמכרז חצה את רף ה-500 מיליון שקל, ונראה ששלוש המתמודדות הסופיות רציניות ביותר ומגלות נחישות במכרז המקוון.

ממירס נמסר בתגובה: "הנדלר מקיימת שיחות מפעם לפעם עם בכירים במשרד התקשורת, מטבע הדברים לא נוכל להתייחס באופן פומבי לתוכנן". ממשרד התקשורת סירבו להתייחס.