גוגל ממשיכה לנגוס בנתח השוק של אפל בסמארטפונים

נתח השוק בארה"ב של מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, גדל ב-8% בשלושת החודשים האחרונים ל-37% ■ הנתח של אפל - 27%

נתח השוק בארה"ב של מערכת ההפעלה של גוגל לסמארטפונים, אנדרואיד, גדל ב-8% ב-3 החודשים האחרונים והוא כעת 37%. זאת, לעומת 27% מהשוק למערכת ההפעלה של אפל למכשיר האייפון, iOS - כך על-פי נתוני חברת הסקרים נילסן.

כאשר המשתתפים בסקר נשאלו מה העדפותיהם בין החודשים יולי וספטמבר 2010, ענו כשליש מהם כי הם רוצים לרכוש אייפון, בעוד ש-26% מהם ענו כי הם יעדיפו לרכוש סמארטפון המתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

התוצאה השתנתה בסקר החדש, שבדק את החודשים ינואר-מארס 2011: כעת 31% מהצרכנים שהתכוונו לרכוש סמארטפון חדש אמרו כי הם מעדיפים לקנות מכשיר המבוסס על אנדרואיד. האייפון ירד ל-30% מהנסקרים.

נוסף על כך, 50% מהנשאלים בסקר האחרון שהעידו כי רכשו סמארטפון ב-6 החודשים האחרונים, ציינו כי הוא מבוסס על אנדרואיד - בעוד ש-25% מהנשאלים רכשו מכשיר אייפון ו-15% רכשו מכשיר בלאקברי של חברת RIM הקנדית.

בתחילת החודש העריכה חברת המחקרים קומסקור את נתח השוק של אנדרואיד ב-33% בארה"ב לעומת 25% לאייפון.

עם זאת, בחברת המחקר קומסקור ציינו כי נתח השוק של כלל המכשירים המופעלים על-ידי מערכת ההפעלה iOS גדול ב-59% מזה של המכשירים המופעלים על-ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד.

כיום משתמשים במכשירים דוגמת אייפון, אייפוד טאץ' ואייפד המתבססים על iOS, 37.9 מיליון איש, לעומת 23.8 מיליון איש המשתמשים במכשירים המתבססים על אנדרואיד.