כפי שנחשף ב"גלובס": דני וקנין עובר לניהול בריטיש ישראל

שבועיים לאחר השלמת רכישת השליטה בבריטיש ישראל על-ידי מליסרון של יולי עופר, נמצא מנכ"ל לחברה ■ וקנין יחליף את עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש מ-2003, שפורש מתפקידו

שבועיים לאחר שהושלמה העסקה לרכישת השליטה בבריטיש ישראל על-ידי מליסרון של יולי עופר, נמצא מנכ"ל לחברה - דני וקנין, מנכ"ל מנופים פיננסים. כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר, וקנין צפוי להחליף את עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש מאז 2003, שהודיע על פרישה מתפקידו עם השלמת העסקה.

על-פי הערכות בשוק ההון, וקנין עשוי לשמש בהמשך מנכ"ל החברה הממוזגת מליסרון-בריטיש. במקרה זה יהיה מנכ"ל מליסרון הנוכחי, משה רוזנבלום, כפוף אליו.

מליסרון רכשה את מניות השליטה בבריטיש ישראל (71%) תמורת 1.7 מיליארד שקל מידי צמד בעלי השליטה, ליאו נואי ופויו זבלדוביץ'. בהמשך צפויה החברה לרכוש גם את מניות הציבור בבריטיש וליצור את ענק הקניונים הגדול בישראל.

וקנין (56), לשעבר מנכ"ל הפניקס השקעות ופיננסים ומשנה למנכ"ל אי.די.בי, הפתיע כשלקח על עצמו באוגוסט 2007 את תפקיד מנכ"ל מנופים, חברת ההשקעות של ג'קי בן זקן ואברהם נניקשוילי. במהלך תקופת כהונתו צלחה מנופים את שנות המשבר ללא הסדר חוב, למרות הפסדים כבדים שספגה בין היתר כתוצאה מהשקעות בתחום הנדל"ן בארה"ב.

באוגוסט אשתקד הודיע וקנין על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל מנופים, ונקבע שיסיים את כהונתו בפברואר 2011. עם זאת, בסוף ינואר הוא הסכים לבקשת הדירקטוריון לכהן תקופה נוספת באותם תנאי העסקה, ולא נקבע למשך כמה זמן. עלות השכר של וקנין עמדה ב-2010 על 4.2 מיליון שקל והוא צפוי ליהנות מתנאי העסקה גבוהים גם במשרתו החדשה.

במנופים פיננסים סירבו להתייחס לידיעה.