לא למדו? 30 פעילי ימין ניסו להגיע לקבר יוסף - ונעצרו

4 ימים לאחר הירי הקטלני ממנו נהרג בן יוסף לבנת ז"ל - שוב ניסיון הסתננות לשכם ■ דובר צה"ל: פעילי הימין ניסו להיכנס דרך השדות ונעצרו

30 מאנשי "נוער הגבעות" הסתננו הלילה (ד') לעיר שכם במטרה להגיע למתחם קבר יוסף ולהתפלל שם.

כוחות צה"ל, מג"ב והמשטרה עיכבו קבוצת צעירים בתחומי העיר, וחיפשו אחר מסתננים נוספים באמצעות פצצות תאורה. בצה"ל סיפרו כי הקבוצה ניסתה להיכנס לעיר דרך השדות המקיפים אותה, נעצרו על ידי כוחות הביטחון והועברו לחקירה.

מושל שכם: "החסידים ניסו לחטוף נשק משוטרים פלסטיניים"

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ממשיכים לחקור, בשיתוף צה"ל, את אירוע הירי בקבר יוסף ביום ראשון, בו נהרג הצעיר בן יוסף לבנת ז"ל מאש שוטרים פלסטיניים. זאת לאחר שהוא ומספר חסידי ברסלב ניסו לחדור למתחם הקבר בשכם, ללא תיאום מול הצבא.

כשמנסים לברר מה בדיוק אירע שם, זה תלוי כמובן את מי שואלים. החסידים שנורו, ואחד מהם עדיין מאושפז במצב קשה, טוענים כי הותקפו ללא סיבה וכי מדובר בפיגוע של ממש.

גורמים פלסטיניים בכירים אמרו עוד ביום ראשון לקצינים בצה"ל כי האירוע היה בגדר "תקלה" שתיחקר, אך אתמול אמר לראשונה מושל העיר שכם, כי קבוצת החסידים פרצה למתחם ללא אישור - ואף ניסתה לחטוף נשק מהשוטרים הפלסטיניים שהיו במקום.

בכל מקרה, הקבוצות שמגיעות למתחם הקבר ללא תיאום מבהירות כי ימשיכו לעשות את הדבר. בצה"ל קראו כבר ביום ראשון לחדול מהמעשה, והזכירו כי הצבא עורך ביקורים ותפילות במקום בתיאום עם הרשות הפלסטינית.