מבני תעשייה מוכרת קומפלקס מגורים בקנדה בכ-159.3 מ' ש'

יתרת המזומן הצפויה לחברה, לאחר החזרי הוצאות הכרוכות במכירה, מסתכמת לסך כולל ברוטו של כ-60 מיליון שקל

חברת מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן הודיעה על חתימת הסכם עם צד שלישי למכירת קומפלקס המגורים "קיפלינג" בטורונטו, קנדה, שבבעלותה, בתמורה לסך של כ-159.3 מיליון שקלים (44.5 מיליון דולר קנדי).

קומפלקס "קיפלינג" כולל 2 בנייני מגורים, בשטח להשכרה של 65 אלף מ"ר, ומונה 729 דירות להשכרה. שווי הנכס נכון לסוף 2010 עמד על כ-161 מיליון שקל (45 מיליון דולר קנדי). יתרת ההלוואה בגין הנכס מסתכמת לסך כולל של כ-128.5 מיליון שקל (35.9 מיליון דולר קנדי) ומובטחת בחלקה בערבות בנקאית של בנק ישראלי (כ-31.3 מיליון שקל).

על פי ההסכם, אם וככל שתושלם העסקה, יתרת המזומן הצפויה לחברה, לרבות שחרור מסגרת אשראי בגין ביטול הערבות הבנקאית האמורה, לאחר החזרי הוצאות הכרוכות במכירה, מסתכמת בכ-60 מיליון שקל (17 מיליון דולר קנדי).

חברת מבני תעשיה פועלת היום בעשר מדינות באירופה, צפון אמריקה ובאסיה, בנוסף לפעילותה הענֵפה בארץ. עיקר עיסוקיה הוא: ייזום, הקמה וניהול של מרכזים מסחריים, מגורים, מבני תעשייה, מלאכה ולוגיסטיקה.

הפעילות הבינלאומית של מבני תעשייה כוללת בעלות וניהול של נכסים מניבים, פארקים לוגיסטיים, מרכזי מסחר, משרדים, מגורים ומלונאות. בבעלות החברה כ-1.94 מיליון מ"ר נכסים מניבים בארץ ובחו"ל.

** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".