המדריך של "גלובס" לשבוע תרבותי: איפה להיות ומה לעשות

מחול הודי בסוזן דלל; טיטו פואנטה ג'וניור; אקו והבאנימן; אנסמבל בת שבע

בוא נרקודו: מחול הודי בסוזן דלל

מה: אחרי שדורות של ישראלים חרשו את הודו בטיולים של אחרי הצבא, ולא רק, עכשיו הודו מגיעה אלינו. ביוזמת השגרירות ההודית, יתקיים במהלך חודש מאי פסטיבל הודו בישראל, במספר מוקדים ועם מגוון פעילויות תרבות. הפסטיבל ייפתח כבר ב-29 באפריל, עם סדנה ללימודי מחול בסגנון בוליווד - הסרטים המוזיקליים ההודיים המפורסמים - שתתקיים במרכז סוזן דלל. את הסדנה יעביר המורה לריקוד ג'ילס צ'ויאן, שיצר כוריאוגרפיה למחזות רבים ומלמד את הסגנונות השונים של המחול ההודי. הסדנה המקפיצה פתוחה לכל המשפחה. בהמשך השבוע יתקיימו מופעי מחול במסגרת הפסטיבל. ביום שני, תעלה להקת המחול של אדיטי מנגלדאס את המופע "ים לא נודע" בסגנון הקתאק, מצורות המחול ההודי הקלאסי. בסוף השבוע יועלה המופע שרייה בידי אנסמבל נריטיגראם, בסגנון מחול הנקרא אודיסי ובליווי יצירות של המלחינים המובילים בהודו בתחום המוזיקה הקלאסית.

למה ללכת: יהיה דיסקו. כלומר, אודיסי.

למה באמת ללכת: כי זו חוויה מהסרטים.

עם מי ללכת: עם מי שזורם.

מתי, איפה וכמה: סדנת מחול בוליווד, שישי (ה-29 בחודש), 12:00, רחבת מרכז סוזן דלל. הכניסה חופשית. ים לא נודע: שני (ה-2 במאי), 21:00. מחיר: 180 שקל. שרייה: חמישי (ה-5 במאי), 21:00. מחיר: 140 שקל.


הבן של האגדה: טיטו פואנטה ג'וניור

מה: טיטו פואנטה ג'וניור, בנו של אגדת הסלסה העולמית, יופיע בארץ בשני מופעים מיוחדים במוצ"ש הקרוב. אביו, טיטו פואנטה (Tito Puente), נחשב במשך 40 שנה לגדול מוזיקאי הסלסה בעולם, ואף זכה לכינוי "מלך הממבו". עם מותו של האב, בשנת 2000, נכנס טיטו הבן לנעליו.

בדומה לאביו, גם טיטו הבן מנגן על טימבאלס (Timbales) - תופים קובניים ייחודיים, המאפיינים את המוזיקה הלטינית. הוא נושא דמיון רב לאביו גם בכל הקשור לשפת הגוף, תווי הפנים וסגנון הנגינה.

המופע יורכב מיצירות קלאסיות של טיטו האב, ובנוסף להן יצירות מקוריות של הבן שנכתבו כמחווה לאביו. את פואנטה תלווה להקת הסלסה וואלאקאטה (Walakata), הרכב ישראלי מוביל שהפך לעוגן עבור אמנים בינלאומיים רבים בבואם להופיע בארץ.

למה ללכת: אם הבן מוצלח כמו האבא, צפוי ערב מעולה.

למה באמת ללכת: כדי לשמוע את Oye Como Va בגרסה הכי קרובה למקור.

עם מי ללכת: עם המורה לסלסה.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-30 בחודש) מועדון זאפה, הרצליה. מופע 1: פתיחת דלתות 18:00, תחילת מופע 19:00. מופע 2: פתיחת דלתות 21:00, תחילת מופע 22:00. מחיר כרטיס: 120 שקל.


נוסטלגיה איכותית: אקו והבאנימן

מה: חמש שנים אחרי שהופיעו בהצלחה עצומה בתל-אביב, חוזרת אחת הלהקות המצטיינות של האייטיז לביקור נוסף. אקו והבאנימן (על שם מכונת התופים בה השתמשו בהופעותיהם הראשונות) הוקמו בליברפול בשנת 78' ושנתיים מאוחר יותר הוציאו אלבום בכורה. במהלך שנות ה-80 הפכו להרכב בעל מעמד פולחני בבריטניה וזכו ללהיטים כמו The cutter

The killing moon וכמובן Bring on the dancing horses. למרות שלא זכו מעולם להצלחה בסדר הגודל של יו.2, הקיור או קולדפליי, השפעתם על הרוק הבריטי העכשווי עדיין עצומה. ההרכב המקורי התפרק בשנת 93', הוקם מחדש בסוף אותו עשור בידי הסולן איאן מקאלאך והגיטריסט וויל סרג'נט, וסיבוב ההופעות הנוכחי מציין 30 שנה לצאת שני אלבומיהם הראשונים שיבוצעו במלואם לצד מיטב שירים נוספים.

למה ללכת: כי אם כבר נוסטלגיה לפחות שתהיה איכותית.

למה באמת ללכת: לבדוק אם איאן מק'קלך עדיין מעמיד את השיער בשפיצים עם ג'ל כמו פעם.

עם מי ללכת: פורטיסחרוף.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-29 בחודש), 22:00, מועדון רידינג 3 בנמל תל-אביב. פתיחת דלתות החל מ-21:00. מחיר: 250 שקל.


חופש ביטוי לרקדנים: אנסמבל בת שבע

מה: "אילוסטריישנס" מופע מחול שיצרו רקדני אנסמבל בת-שבע, יעלה בחמישי הבא ולמשך סופשבוע אחד. כנהוג בלהקות הגדולות והרציניות, מעודדת הלהקה את רקדניה להתנסות גם בכוריאוגרפיה, להעלות רעיונות ולעבוד בדרכים לא שגרתיות. התוצאה היא בדרך כלל אירועים חד-פעמיים של מחול נסיוני, אלטרנטיבי ולעתים גם פורץ דרך.

אנסמבל בת-שבע הוא העתודה הצעירה של הלהקה הוותיקה. רקדני האנסמבל הם "רקדני המחר" של בת-שבע, אך כבר היום הם רוקדים ברמה טכנית גבוהה ביותר ומבצעים עבודות מורכבות של אוהד נהרין ושרון אייל, למשל, כחלק מלוח המופעים הקבוע של הלהקה.

"אילוסטריישנס" הוא ערב שכולו פרי יצירתם של הרקדנים עצמם. הוא מורכב מ-12 עבודות, בהפקה עצמית של הרקדנים ובשיתוף פעולה חדשני עם המחלקה לעיצוב אופנה של סטודיו B6, בראשותו של עידו רקאנטי, במסגרתו עיצבו תלמידי הסטודיו את התלבושות למחול.

למה ללכת: כדי לראות יוצרים שהכירו רק לפני כמה חודשים המעלים ערב באווירה מיוחדת.

למה באמת ללכת: לראות את הכוכבים שבדרך.

עם מי ללכת: עם אנשים בעלי חולשה לרקדנים

מתי, איפה וכמה: 5.5-7.5, באולם ורדה במרכז סוזן דלל. מחיר: 55 שקל.

רקדן / צלם: ניצן מרגליות
 רקדן / צלם: ניצן מרגליות