מסתמן: שופט יחויב לגלות אם יוצג ע"י עורך הדין המופיע בפניו

נציב תלונות הציבור על שופטים מבקש לשנות את כללי האתיקה לשופטים - ולחייבם לגלות לצדדים המופיעים בפניהם אם הסתייעו ב-5 השנים שקדמו לכך בייצוג של אחד מעוה"ד שבפניהם

נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, יפנה בקרוב לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בבקשה לשנות את כללי האתיקה לשופטים, ולחייבם באופן פורמלי לגלות לצדדים המופיעים בפניהם אם השופט הסתייע ב-5 השנים שקדמו לכך בייצוג משפטי של אחד מעורכי הדין שבפניו.

כך עולה ממכתב תשובה ששיגר נציב התלונות לתנועה לאיכות השלטון, במענה לפנייתם.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לגולדברג בעקבות החלטתו בתלונה בעניינו של השופט יהודה זפט מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאחר שבמשפטו של עו"ד יעקב וינרוט התברר כי בעבר ייצג משרדו את השופט זפט בעניין פרטי, ולאחר מכן המשיכו עורכי דין ממשרדו להופיע בתיקים בפני השופט.

הנציב גולדברג קבע כי זפט היה צריך לגלות לצדדים שהתדיינו בפניו, בתיקים שבהם הופיעו בפניו עורכי דין ממשרדו של וינרוט, כי הוא ואשתו שכרו בעבר את שירותיו של וינרוט.

לדברי הנציב, "תקופת הגילוי", שבה על השופט לגלות לצדדים כי היה מיוצג על-ידי עורך דין של אחד הצדדים, ארוכה יותר מ"תקופת הפסלות", שבה עליו לפסול עצמו מלטפל בתיקים כאלה.

לדברי גולדברג, יש להעמיד את תקופת "הגילוי הנאות" של שופט לצדדים, על כך שהיה מיוצג על-ידי אחד מעורכי הדין של הצדדים, על 5 שנים.