פלאפון: לאשר שת"פ עם מפעילי הסלולר הווירטואליים

החברה עומדת להתחרות במפעילים שיפעלו על הרשת שלה, והחליטה לבדוק מול הרשות להגבלים עסקיים, בתיאום עם המפעילים, האם יש בהסכמים איתם משום הסדר כובל

חברת פלאפון פנתה לרשות ההגבלים העסקיים, ויידעה אותה על ההסכמים שחתמה עם החברות 365 סלולר (מקבוצת המשביר לצרכן), והמפעילים הווירטואליים הנוספים שיפעלו על גבי הרשת שלה, רשת המרכולים רמי לוי וחברת Free טלקום של שלמה שמלצר.

הפנייה לרשות באה מטעמי זהירות, היות שפלאפון, מעבר לכך שהיא מציעה את התשתית שלה ואת שירותיה לטובת המפעילים החדשים, גם הולכת להתחרות בהם, ולכן החליטה, בתיאום עם המפעילים החדשים, לפנות לרשות ולהודיע לה על כך, למקרה שתחליט האם יש בהסכמים משום הסדר כובל.

365 סלולר לא תשמש כמפעיל וירטואלי עצמאי, אלא תקים בשותפות עם פלאפון מועדון לקוחות סלולרי, ובעצם תרכוש ממנה את כל השירותים ותשווק אותם ללקוחות מועדון הלקוחות של המשביר. רמי לוי מתעתד להיות מפעיל וירטואלי ולקנות מפלאפון את כל השירותים, כך שהוא הופך להיות בעצם זרוע שיווקית שלה, ואילו Free הולכת להיות מפעיל סלולרי שפועל במודל של Full MVNO, כלומר היא תרכוש מפלאפון את רשת הגישה (האנטנות) וכל ליבת הרשת תהיה עצמאית שלה.

בשלושת המקרים קיים שיתוף פעולה כלשהו בין מתחרים, ולכן עולות שאלות לגבי המידע שבידי פלאפון על הלקוחות שיגייסו המפעילות החדשות, וכן השאלה האם ישנם הסכמים שכדאי שהרשות תפקח עליהם.