שכחנו מהתקלה של אמזון

התקלה בשירותי מחשוב הענן של אמזון מבהירה שיש לה עוד ללמוד על שירות לקוחות

החקירה שבה פתח הקונגרס האמריקני בבירור האחריות של אפל, גוגל ומיקרוסופט לצבירת המידע בטלפונים על מיקום המשתמשים, תפסה את מירב תשומת-הלב בימים האחרונים.

קהל המשתמשים במוצרי החברות הוטרד מהעניין, אבל לפחות במקרה אחד היה גם מי שברך על כך - הנהלת אמזון , שם נשמו לרווחה כאשר הקהל הטכנולוגי עבר לעסוק בדרמות שסיפקו השכנות בעמק הסיליקון במקום בתקלה האיומה שהתרחשה בתחילת השבוע אצל ספקית מוצרי הצריכה הווירטואלית.

אמזון הודיעה בסוף השבוע שעבר כי שירותי המחשוב מרחוק שהיא מספקת (AWS) ממרכז הנתונים של החברה בווירג'יניה, נפגעו. עד עתה החברה עדיין לא הסבירה מה בדיוק קרה. היא סיפקה מספר אינדיקציות שמתארות תקלת תקשורת משמעותית אך כל שאמרה הוא: "נשתף אתכם בתוצאות הניתוח בהקדם".

במקום שבו אמזון לא מספקת את המידע, הבלוגרים ממלאים את החסר.

אחד מהבולטים שניתחו את שאירע הוא ת'ורסטן וון-אייקן, מייסד חברת Right Scale, שמספקת פלטפורמה לניטור ולניהול שירותי ענן מחשוב, ולקוחה של AWS. "זו תקלת מחשוב הענן החמורה ביותר שהייתה עד כה", קבע וליווה זאת בניתוח טכני של התנהלות אמזון ומה שאירע לדעתו (בלינק: tinyurl.com/3nhungq).

אמזון מצידה עדכנה שלשום כי "רק 0.07% מהמידע שרץ על שירותי הענן באזור המזרחי, לא יאוחזר במלואו". ובמילים אחרות: חלק מהמידע הקריטי שהסתמך על יציבות השירותים שלה נפגע. לא נעים.

קריאת השכמה - לחברה ולצרכנים

בתזמון מעניין, פרסמה השבוע אמזון את התוצאות הרבעוניות שלה. בשיחת הוועידה היא עדכנה כי 80% מהגידול בהוצאות ההוניות בשנה שעברה (CapEx), נועדו לשדרוג התשתיות - כולל את יכולות ה-AWS - מה שלא עזר למי שנפגע מהתקלה הנוכחית.

מנהלי החברה בחרו שלא להתייחס ברצינות לשאלות האנליסטים בנוגע לשיפורים שיידרשו לעשות בעקבות התקלה בשירותי ענן המחשוב, אבל בנושא אחד היה כדאי שאמזון קצת תשקיע מאמץ - התקשורת שלה עם הצרכנים והשוק.

את האשמה החמורה ביותר תולה וון-אייקן דווקא בתקשורת שלה סביב ההתרחשויות, ונותן לה את הציון "נכשל". "זהו האיום החמור ביותר לעסקי ה-AWS", הוא טוען.

אם זה נשמע לכם מוכר, הרי שזה משום שהצהרות כאלו נשמעו לא פעם לגבי ענקיות המחשוב המסורתיות - IBM ,HP או מיקרוסופט. "התקלה הזו היא קריאת השכמה", הוא הוסיף. הכוונה שלו היא שהמשתמשים צריכים ללמוד, אבל כנראה שגם אמזון עדיין צריכה להפנים דבר או שניים על מתן שירות ללקוחות.