מלכה ליום אחד: השמלה של קייט מידלטון - ממחר בחנויות

גלית לוי, מאחורייך: עשרות מעצבים ברחבי העולם התחייבו לספק תוך זמן קצר שמלות "תואמות קייט" בעקבות החתונה המלכותית ■ "בשנים הקרובות כולם בענף ישננו את היום הזה"

הפרחים שפוזרו עוד לא נאספו, הממלכה הבריטית עוד לא חזרה לשגרה, והעיניים הדומעות של המלכה עדיין לא יבשו - אבל מעצבי שמלות כלה בכל רחבי העולם כבר מתחילים לנסות ולגזור את הקופון מהחתונה המדוברת ביותר בעולם בשנים האחרונות.

הסוד השמור ביותר של הממלכה הבריטית התגלה היום (ו') בצהריים כשקייט מידלטון, בחירת ליבו של הנסיך וויליאם (וכנראה הבריטית שהכי הרבה נשים ברחבי העולם נהנות לקנא בה השבוע), חשפה לעולם את השמלה איתה צעדה כל הדרך לרגע השיא של האירוע, ושבה זכתה לנשיקה המפורסמת במרפסת של ארמון בקינגהם בלונדון.

"כל אשה רוצה להיות מלכה ליום אחד בחתונה שלה, ועכשיו יש לזה מודל ברור. יש צבע, צורה, אורך. זה הופך את החיים שלנו למאוד קלים פתאום. אולי קצת קלים ומשעממים מדי", אמר היום אחד ממעצבי שמלות הכלה בארה"ב שנדרש לנושא על-ידי אחד המגישים ברשת CNN.

ואכן, עושה רושם שאינספור מעצבים ינסו בימים הקרובים לעצב שמלות "תואמות קייט", שיכבשו את חנויות הכלות כמו פטריות אחרי גשם קונפטי.

המעצב האמריקני אלן ב. שוורץ הגדיל לעשות כשהתחייב להציג שמלת כלה "בסגנון קייט מידלטון" כבר הערב, 12 שעות בלבד לאחר הטקס, במסגרת אירוע "מיס בוורלי הילס" בארה"ב. השמלה "תואמת קייט" הראשונה בעולם תימכר במכירה פומבית באירוע - ודומות לה יחלו להימכר בארה"ב כבר במהלך השבוע הבא.

על-פי ההערכות, בעוד ששמלות בעלות "אופי דומה" לזו שהציגה היום מידלטון יימכרו כבר בתוך ימים - מדובר בשמלות שנתפרות בעבודת-יד ובתנאי לחץ, ועל כן מחירן צפוי להיות גבוה במיוחד, ועשוי על-פי ההערכות להגיע עד ל-7,000 דולר לשמלחה אחת.

בטווח הארוך, טוענים מעצבי אופנה בארה"ב, ירד המחיר לכ-3,000 דולר עבור שמלות שמחקות באופן מהימן את שמלתה של מידלטון וכ-1,300 דולר לשמלות בייצור תעשייתי יותר בסגנון השמלה המלכותית.

נשיקה הנסיך וויליאם קייט מידלטון אנגליה בריטניה מלכותי מלכותית
 נשיקה הנסיך וויליאם קייט מידלטון אנגליה בריטניה מלכותי מלכותית

"אלגנטיות קטיפתית". מידלטון

"בלי קשר למחיר, יש כאן אמירה שתלך איתנו עוד הרבה זמן ותכתיב את האופנה בחתונות למשך שנים קדימה. אנשים ישננו את היום הזה בכל מה שקשור לסטיילינג של חתונות", העריכה היום המעצבת הניו-יורקית רמונה קאווזה. "בסופו של דבר מדובר במראה של האלגנטיות הקטיפתית שחוזר אלינו בהשראת מידלטון, שנרגיש אותו מעכשיו בחתונות בכל העולם".