התפתחות גל יורד

1,330 - רמת המבחן לחזרה למגמת עליית ת"א 25, לא תרחיש סביר כרגע אבל צריך לזכור את המספר הזה

ביום חמישי התייחסתי כאן לחולשת האינדיקטורים של ת"א- 25 ולפוטנציאל הירידה, על סמך נתוני יום ד'.

היום יש לנו כבר את נתון הירידה של יום חמישי כאשר בהמשך לסקירה מיום זה, המהלך מתחת ל-1,320 הוא סימן משמעותי של חולשה. זאת גם משום שהוא סגר פער מחיר על הגרף וגם משום שהוא נמוך מרמת השפל התוך יומית הקודמת. רמה זו אמורה לתת עכשיו התנגדות והיעד הבא לירידה הוא אזור ה-1,295. גם ירידה עד 1,280 היא בבחינת תרחיש סביר. 1,330 היא רמת המבחן לחזרה למגמת עליה. זהו לא תרחיש סביר כרגע אבל צריך לזכור את המספר הזה.

התחזית לתחילת השבוע: התפתחות גל יורד.

חוזרים לרמות שיא

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת כאשר נראה שה-S&P 500 ישלים גם הוא מהלך של הגעה לשיא שלפני הגל היורד של המשבר, קרי 1,565, כפי שהנאסד"ק עלה מעל 2,859. זו הייתה הנחת העבודה שלנו בתחילת השנה והיא נשארת כך גם עכשיו.

לפיכך גם לא נאמץ את הכלל של מכירה בחודש מאי משום שלדעתנו המצב הטכני והעובדה שמדובר בשנה שלפני שנת בחירות הם כללים שוריים חזקים יותר. אם נוסיף לכך שמדד הנאסד"ק עשה רק צעד קטן לטיפוס לעבר השיא ההיסטורי שלו מימי בועת ההיי-טק ושהעובדה שהוא עלה מעל 2,704 מלמדת על השער 3,156 כעל היעד הבא, נקבל תחזית שורית לוול סטריט כאשר מדד הנאסד"ק ממלא תפקיד חשוב בהובלת השוק.

בשלב ראשון תיבחן תמיכה לנאסד"ק באזור ה-2,860. המדד לא נמצא מספיק גבוה מעליה בשביל לאמר ב"ביטחה טכנית" שהיא כבר נפרצה. כבר ביום שני נצטרך לראות מה קורה שם כאשר הסטטיסטיקה הקלנדרית תומכת תמיכה. מהלך מתחת ל-2,859 יחשב כישלון שורי שיוכל לדרדר את הנאסד"ק לכיוון 2,800 ואולי 2,750. זה לא יהיה סופה של מגמת העליה אבל זו תהיה בלימה משמעותית.

מבחן התמיכה ל-S&P500 הוא ב-1,340. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי לטווח הבינוני. היעד של הגל העולה הנוכחי הוא 1,420 וזה יהיה המחסום המשמעותי האחרון לפני החזרה אל רמת השיא.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.