ממשלת הולנד הכריזה: IHH הטורקי - ארגון טרור

הארגון עמד מאחורי המשט הטורקי בשנה שעברה ומתכנן לקיים משט נוסף ■ "נכסיו של הארגון הוקפאו בשטחנו, משום שהוא מעביר בדרך כלל תרומות לסניף החמאס בגרמניה"

צעד חשוב בדרך לעצירת המשט הבא? ממשלת הולנד החליטה להציב את הארגון הטורקי IHH ברשימת ארגוני הטרור ההולנדים - בשל קשריו עם ארגון החמאס, כך הודיע בסוף השבוע שר החוץ ההולנדי אורי רוזנטל. "נכסיו של הארגון הוקפאו בשטחנו, משום שהוא מעביר בדרך כלל תרומות לסניף הארגון בגרמניה - שהוצא אל מחוץ לחוק", הודיע רוזנטל.

"הארגון הטורקי הוצא אל מחוץ לחוק בגרמניה, משום שהוא מגייס תרומות עבור החמאס - ארגון שנמצא בעצמו ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי מאז שנת 2003", המשיך רוזנטל. "ההחלטה להוסיף את ה-IHH לרשימת ארגוני הטרור בהולנד היא החלטה עצמאית, שהתקבלה בעקבות החלטתו לארגן משט נוסף. ממשלת הולנד מתנגדת לקיומו של המשט".

לדבריו של רוזנטל, "ממשלת הולנד מאמינה כי משט נוסף לעזה פועל בניגוד לאינטרסים של הפלסטינים, בכל הנוגע לפתיחתם של המעברים על עזה".

טורקיה לישראל: אל תחזרו על טעות המשט

ואולם, בכל הנוגע להתארגנות למשט הבא נראה כי עדיין אין שינוי. בשבוע שעבר העביר שר החוץ הטורקי אחמט דאבוטולו מסר חריף לישראל בו הוא קרא לה ש"לא לחזור על אותה הטעות מן השנה שעברה", באופן בו התמודדה עם המשט הטורקי שעשה את דרכו לרצועת עזה.

בראיון לעיתון האוסטרלי "סידני מורנינג הראלד", שב דאובוטולו והדגיש כי אין ביכולתה של טורקיה למנוע את יציאת המשט הבא לכיוון חופי עזה. "אנחנו יכולים לייעץ, יכולים לומר משהו, אבל אנחנו לא יכולים לעצור את המשט", אמר דאובוטולו בראיון לעיתון.

לדברי שר החוץ הטורקי, ממשלת טורקיה קראה בשנה שעברה לארגון ה-IHH שלא להפליג לכיוון עזה, אך "בחברה דמוקרטית, איננו יכולים לעצור אותם". בהתייחסו למשט הבא אמר דאובוטולו: "אנחנו קוראים לישראל שלא לחזור על אותה הטעות. זו אחריותה של ישראל שלא להטיל מצור על עזה. ועדת בדיקה של האו"ם הכריזה כי זהו מעשה לא חוקי".

"במשט בשנה שעברה נהרגו אנשים במרחק 116 ק"מ מחופי ישראל, כלומר מים טריטוריאליים", הוסיף דאובוטולו. "מי הים התיכון אינם שייכים לשום מדינה".