מי פנוי ב"פיתוח"?

"אני כבר 35 שנה על ההגה, והחתן שלי כבר החליף חמש עבודות בהיי-טק

"שלום אדון, לאן בבקשה? הרצליה פיתוח? למה לא, בשמחה. תעלה, ניקח אותך להיי-טק. איך אני יודע? הצחקת אותי. לבוש כמו אינטליגנט, באוזן תקועה לך האוזנייה, ביד שלך מחשב נייד ואתה עולה למונית בלי לשאול כמה יעלה להגיע ל'פיתוח', כי במילא העבודה משלמת אז מה אכפת לך בכלל כמה יעלה, נכון? אז מה אתה כבר יכול להיות? עובד בסופרמרקט שליד ארומה? מוסכניק בסובארו? תדע לך שמשה בוכניק, הנהג מונית הכי ותיק בנתניה דרום, ידע עם מי יש לו עסק עוד לפני שבכלל אתה הרמת יד והתפללת שאני יעצור לך ביום כזה גשום, שאתה ממהר לעבודה בהיי-טק ונתקעת כי האוטו שלך במוסך, נכון או לא נכון? בטח נכון, בוכניק יודע.

"אז מה אתה עושה בהיי-טק, חביבי? אתה מכיר אולי את ארז, הבעל של נטלי הבת שלי? דווקא בחור נחמד, אפילו שהוא שמאלני כמו כולכם בהיי-טק. הוא מהנדס של תוכנה. אולי בעצם חומרה. או אינטרנט, אני לא בטוח. איפה הוא עובד? אני חושב באינטל. בעצם, כנראה במוטורולה. או אולי במיקרוסופט. לא זוכר. כל יומיים מחליף עבודה, כמו כולכם בהיי-טק.

"בחיי, לא ראיתי דבר כזה. משה בוכניק כבר 35 שנה על ההגה והבעל של הבת שלי כבר החליף חמש עבודות רק מאז שהם התחתנו, שיהיו בריאים. אמרתי לו: 'אם תביא לי נכדים כמו שאתה מחליף עבודות, וואלה תעשה אותי ואת אסתר שתחיה, מה זה מאושרים'. אבל בינתיים זה יותר עבודות מילדים, מה נעשה?

"אבל מה, לפחות מביא משכורת שחבל על הזמן. וואלה אתם בהיי-טק, תאמין לי אין לכם מושג מה קורה בעולם האמיתי. הרופא המומחה שעשה לי ניתוח בגב מרוויח בחודש פחות ממה שהבעל של נטלי הביא הביתה לפני שלוש עבודות, ועוד הוא עזב כי היה מתוסכל שלא מספיק מעריכים אותו. העיקר ששמעתי שאתם מתבכיינים שמכריחים אתכם לעבוד קשה מדי. מסכנים שלי.

"נו, אז מה בכל זאת אתה עושה בהיי-טק? מהנדס משהו? מה זה, איך אמרת? משקיע הון סיכון? במה בדיוק אתה משקיע, אדוני? בחברות סטארט-אפ? יופי לך, גם זה מקצוע. תגיד, משלמים לך על זה? לא שחס וחלילה יש לי משהו נגד העבודה שלך אדוני, אבל אתה יודע, גם אני משקיע בעצמי ואני לא מקבל מזה משכורת. קניתי מניות של טבע ושל האלה שמחפשים נפט וגז ועוד כל מיני חברות מצוינות. מה אמרת? אתה משקיע בחברות פרטיות שעוד אין להן מכירות? לפעמים עוד אין מוצר? תהרוג אותי אדוני, לא מבין אותך. למה לא לחכות לראות אם הן שוות משהו לפני שתשים את הכסף? תראה מה זה אדוני, כשמעניין אז הזמן רץ. כבר כמעט הגענו. שים לב לחתיכה הזו, עוד אחת עם אוזנייה ועם מחשב נייד, שתהיו לי בריאים כולכם. מחפשת מונית, חבל שאני תפוס, אל תיקח את זה אישית חביבי. בוא נמצא לה נהג שיש לו קצת יותר מזל ממני. מוניות, מי פנוי בפיתוח?