justAd.TV והוט בשת"פ לפרסומות בממיר מג'יק

חברת הסטארט-אפ הישראלית, הפועלת בתחום הפרסום לטלוויזיה, תטמיע טכנולוגיה לשילוב פרסומות בממיר המקליט של חברת הכבלים

חברת הסטארט-אפ הישראלית justAd.TV, הפועלת בתחום הפרסום לטלוויזיה, חתמה על שיתוף-פעולה עם חברת הוט להטעמת הטכנולוגיה בממיר המקליט של חברת הכבלים, הוט מג'יק - כך נודע ל"גלובס".

justAd מפתחת פלטפורמה המאפשרת לשלב פרסומות בממירים מקליטים, כך שהלקוח מקבל פרסומת - סטטית או וידיאו - כשהוא עוצר את התוכנית שבה הוא צופה או מריץ אותה קדימה ואחורה.

על אף שהטכנולוגיה של justAd מיועדת בעיקר לשילוב פרסומות של חברות מסחריות, שיתוף-הפעולה עם הוט לא יבוא לידי ביטוי בצורה זו אלא כנראה בקידום מוצרים ושירותים של הוט. אחת הסיבות לכך היא, ככל הנראה, הגבלות רגולטוריות שלא מאפשרות להוט לשדר פרסומות.

justAd הוקמה לפני שנתיים וחצי על-ידי יריב אראל (מנכ"ל) ושחר תלמי (סמנכ"ל טכנולוגיות). עד כה גייסה החברה 2.5 מיליון דולר מקרן Plus ונצ'רס ומ-Menditech Investments. החברה מעסיקה 15 איש במשרדים בתל-אביב.

"20% מהצרכנים בעולם המערבי צופים בטלוויזיה בשידור נדחה", אומר אראל. שידורים כאלה פעילים בישראל בעיקר בממיר המקליט של הוט, בממיר MAX של חברת הלוויין yes או באפליקציות אינטרנט כמו אלה של קשת או רשת הקיימים בסמארטפונים, בטאבלטים ובאתרי האינטרנט של הזכייניות.

justAd מצליחה לייצר הכנסות לאחר עסקה שחתמה עם חברת Fast Web האיטלקית, המשדרת בפלטפורמת תוכן מבוסס רשת (IPTV).

לדברי אראל, מדובר בחברה הראשונה שמספקת את השירות באירופה והוא מיועד כרגע לחברות כבלים או לחברות IPTV, מכיוון שהוא דורש ערוץ חוזר להעברת המידע.

justAd קיבלה לאחרונה אישור להטמיע את טכנולוגיית הפרסום בשלה באפליקציות למסכים של סמסונג ו-LG, כשאישור מפיליפס אמור להגיע גם בקרוב.

אראל מסביר כי בחברה בונים בעיקר על תחום הטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט, והם מתכוונים לשלב פרסומות באפליקציות תוכן ייעודיות במסכים אלה, שמענקיות תוכן חינמי מבוסס פרסום.

"הרעיון הוא למצוא את המקומות שאפשר להציג את הפרסומות מבלי שזה מפריע לצרכן", אומר אראל. אך השאלה היא איך יקבלו הצרכנים את העובדה שיצטרכו להיתקל בפרסומות נוספות בנוסף לאלה הקיימות.

"צפייה יכולה להיות בתשלום או בחינם. אנשים מעדיפים לקבל תוכן בחינם, אבל הוא תלוי פרסומות בסופו של דבר", אומר אראל, ומסביר כי השירות של החברה מאפשר להכניס את הפרסומות בצורה שפחות אמורה להפריע לצופה מכיוון שהיא לא מפסיקה לו את השידור באמצע, אלא משלבת את הפרסומת רק כשהוא עוצר את השידור בשביל לענות לשיחת טלפון או ללכת לשירותים. בתמורה הצופה מקבל את התוכן בהנחה או בחינם.

ומה לגבי תוכניות לעתיד? לדברי אראל, "אני רוצה שנגיע להכנסות משמעותיות, וזה כרגע האתגר - להוביל את תעשיית הפרסום בטלוויזיה האינטראקטיבית ובשידורים נדחים. בינתיים המשקיעים די אוהבים אותנו, אבל הם יצטרכו בסופו של דבר לקבל החזר - אם זה בדרך של הנפקה או אקזיט".