בריינסוויי תגייס בנאסד"ק 20 מ' ד' לפי 150 מ' ד'

החברה עדכנה בסוף השבוע האחרון את טיוטת התשקיף לקראת ההנפקה

"עד סוף השנה יונפקו בנאסד"ק שש עד עשר חברות ישראליות", הבטיח לנו בוב מקקוי, מנהל חטיבת ההנפקות הראשוניות של נאסד"ק במסגרת ראיון שערכנו עמו באחרונה. מקקוי סירב להסגיר באלו חברות מדובר אך סביר להניח כי חלקן תהיינה חברות ביומד, וכנראה שאחת מהן תהיה בריינסוויי (Brainsway), אחת מעשרות חברות ביומד שהונפקו בשוק ההון המקומי.

בריינסוויי, שנסחרת בבורסה המקומית זה קצת למעלה מארבע שנים, עדכנה ביום חמישי האחרון את טיוטת התשקיף שהגישה לפני כשלושה שבועות לרשות ני"ע האמריקנית, וציינה בה את פרטי ההנפקה המדויקים. החברה תנסה להנפיק 1.8 מיליון מניות בקירוב, לפי מחיר שינוע בין 10-12 דולרים למניה, וכך לגייס 18.2-21.8 מיליון דולר (20 מיליון דולר בממוצע) לפי שווי שינוע בין 136 ל-164 מיליון דולר (150 מיליון דולר בממוצע) "אחרי הכסף". ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, ובסופה תירשם המניה למסחר ברשימת המניות הקטנות של נאסד"ק (Nasdaq Capital Market) תחת הסימול BRIN.

כחתם ההנפקה הראשי ישמש בנק ההשקעות Roth Capital Partners, ואילו עמיתו Maxim Group ישמש כחתם משני.

בריינסוויי נסחרת כרגע בשוק ההון המקומי לפי שווי של 118 מיליון דולר "לפני הכסף", וזה אומר סביב 138 מיליון דולר "אחרי הכסף". לקראת ההנפקה תבצע החברה ספליט הפוך של 1:4 - כדי להגדיל את המחיר למניה בארה"ב - ובשקלולו נסחרת כרגע המניה בשוק ההון המקומי לפי מחיר של 9.95 דולרים. במילים אחרות, בריינסווי תנסה לשווק עצמה בשוק ההון האמריקני לפי פרמיה אפסית (במינימום) ועד פרמיה של 20% (במקסימום).

עוד אין אישור

בריינסוויי היא חברה ללא הכנסות ועם שורה תחתונה אדומה. החברה פיתחה מכשיר רפואי לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח ובמחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות. הטיפול נעשה באמצעות שדה אלקטרומגנטי שמועבר לעומק המוח דרך מכשיר הכולל ספק של זרם משתנה ומחובר לסליל שפיתחו מדעני החברה. המכשיר עצמו דומה לקסדה שאותה חובש המטופל. בריינסוויי עדיין לא קיבלה אישור FDA לשיווק המכשיר, ורק בתחילת השנה הבאה היא צפויה לקבל אישור זה עבור טיפול בחולי דיכאון קליני. מחלות אחרות שעבורן תנסה החברה לשווק את המכשיר הן סכיזופרניה, אוטיזם, מניה דיפרסיה ועוד.

20 מיליון דולר הוא סכום די גבוה עבור חברה דוגמת בריינסוויי, אך זו אינה ממש צמאה למזומנים. בקופת החברה שוכבים כרגע מזומנים בשווי של 10.2 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים בחברה הם יפתח רוט (17.3%); דוד זכות, יו"ר (14%); אבנר חגי (12.5%), ועוזי סופר, מנכ"ל (7.1%).