מתרחבת באירופה: מזור קיבלה אישור CE למכירה ביבשת

מדובר באישור מכירה של המערכת הרובוטית לשימוש בניתוחי מוח ■ המנכ"ל אורי הדומי: "כירורגיית המוח מצריכה דיוק והגעה לנקודות טיפול בעומק המוח"

מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי, מתרחבת גם לתחום ניתוחי המוח ומדווחת היום (ב') על קבלת אישור CE באירופה המתיר את שיווק המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, ה-SpineAssist, גם לצורך שימוש בניתוחי מוח.

על-פי הדיווח, החברה מתכננת כעת להרחיב את יישומי המערכת לתחומי כירורגיית המוח, ובכלל זה טיפול בצמצום הסימפטומים של מחלת הפרקינסון.

נזכיר כי החברה השלימה בהצלחה, לפני כחצי שנה, סדרה של ניסויים קליניים מורכבים ליישום של המערכת הרובוטית בניתוחי מוח במסגרתם הוכחו הדיוק ויציבות החיבור אל הגולגולת. הניסויים בוצעו בליווי ובחינה של צוות כירורגי מוח בכירים מבית החולים הדסה בירושלים, ועל פי חוות הדעת של החוקרים, הצלחת הניסוי היתה מלאה ומטרות הניסוי הושגו במלואן.

החברה מעדכנת כי בהמשך לעמידת המערכת במלוא הדרישות שנקבעו לה וקבלת אישור ה-CE, היא מתכוונת להתחיל בקרוב בביצוע ניתוחים ראשונים בהם יעשה שימוש במערכת במהלך ניתוחי מוח של בני אדם בישראל ובגרמניה.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, מציין כי "אנו גאים מאוד על קבלת אישור מכירה נוסף באירופה ועל כניסת החברה לתחום ניתוחי המוח. שיעור השימוש במוצרי ניווט בניתוחי מוח הינו גבוה מאוד וייחודה של מערכת ה-Spine Assist בכל הקשור ליכולתה לסייע למנתחים במיקום השתלים בדיוק רב, בפולשנות מזערית ובהקטנת כמות הקרינה לה נחשפים החולה והמנתח במהלך הניתוח מעניקים יתרון תחרותי של ממש למערכת של מזור. כירורגיית המוח מצריכה דיוק והגעה לנקודות טיפול בעומק המוח ועל כן כניסתנו לתחום מעידה יותר מכל על יציבות הטכנולוגיה של מזור ועל בשלותה ופותחת בפני החברה הזדמנות עסקית עתידית".

עוד אמר הדומי, "הצלחתה המלאה של מערכת ה-Spine Assist בכ-2,000 ניתוחי עמוד שדרה, הופכים אותה לבעלת ערך גם עבור מנתחי מוח בבתי החולים. הצלחה זו מוכיחה כי המערכת הרובוטית שלנו היא פלטפורמה לשימוש מוצלח ולהרחבת היישומים הכירורגיים בהם מיושמים מוצרי מזור בחדרי הניתוח".