חיסול בן לאדן באינטרנט: 260 אלף לייקים בעמוד פייסבוק

רשת האינטרנט גועשת: נשיא ארה"ב ברק אובמה צייץ על החיסול בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר

בדומה לכלי התקשורת המסורתיים, גם רשת האינטרנט גועשת ב-3 השעות האחרונות, לאחר שנודע לפנות בוקר (ב') כי ארה"ב חיסלה את אדריכל פיגוע הטרור במגדלי התאומים, אוסמה בן לאדן.

בזרירות האופיינית למשתמשי האינטרנט, עמוד הפייסבוק שמכריז על מותו של בן לאדן זוכה לפופולריות רבה ברשת החברתית. העמוד - Osama Bin Laden is dead - צבר כבר למעלה מ-260 אלף "לייקים", עם מאות מצטרפים חדשים בכל דקה, ועשרות תגובות המועלות לעמוד בפייסבוק.

העמוד הוקם ככל הנראה לפני שנודע כי בן לאדן מת. במידע על העמוד נרשם כי "אוסמה בן לאדן טרם נתפס ולעולם לא ייתפס שכן הוא מת כבר מזמן. זה אולי יישמע לכם כמשהו חדש, שכן זה לא הופיע בחדשות". אולם, הפופולריות של העמוד החלה לצבור תאוצה רק לאחר נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שבו אושר החיסול.

אובמה אף צייץ על החיסול בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, אולם כבר קודם לכך, חשבונות טוויטר שמופעלים על-ידי כלי תקשורת אמריקניים החלו להפיץ את הבשורה, לקראת הנאום המתוכנן של אובמה. גם כעת, חיסול בן לאדן (התגית #osama) נמצא ברשימת הנושאים הכי מצוייצים בטוויטר.

גם בגוגל נרשמה הסתערות של גולשים סביב חיסולו של אוסמה בן לאדן: מייד עם פרסום מקום הימצאו של בן לאדן, נרשם טראפיק עצום לאתר המפות של גוגל לחיפוש המקום שבו נמצא בן לאדן, האחוזה בה שהה בן לאדן בעיר Abbottābad שבצפון פקיסטן.