"הוט לא תוכל להוסיף סלולר לטריפל כ"כ מהר"

בכיר במשרד התקשורת: חייבים לבדוק את המשמעויות של החבילה על בזק ושחקנים אחרים

בכיר במשרד התקשורת אומר כי ההצהרה שנתן פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט , בראיון ל"גלובס", ולפיה הוא מתכוון להשיק בחודש ינואר הקרוב חבילת שירותים הכוללת בנוסף לטריפל פליי גם סלולר, אינה סגורה מבחינת המשרד ותצטרך לעבור חשיבה מחדש.

מגעים למיזוג

לדברי הבכיר, למרות שלכאורה אין מניעה משיתוף-פעולה בין החברות במסגרת הרישיונות שיש להן, הרי שחבילה של קוואדרו פליי (טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה וסלולר) היא משהו שרק הוט תוכל להציע, ולכן חייב המשרד לבדוק מהם תנאי השוק לקראת ההשקה של חבילה כזו, ומה יהיו המשמעויות שלה מבחינת השחקנים האחרים כמו בזק, שמנועה מלהציע חבילה כזו, וכמובן גם השחקנים האחרים.

לדברי הבכיר, משרד התקשורת לא חשב בעת מתן הרישיון על האפשרות שהוט ומירס ימוזגו במסגרת רישיון ה-ISP (גישה לאינטרנט), ולכן התיר את הרישיון בהפרדה מבנית בין התשתית ל-ISP בלבד, וללא מגבלות על שיתוף-פעולה בין מירס והוט, שאמורות להתמזג על-פי תוכניתו של דרהי.

לדרהי יש אופציה לרכוש את חלקה של ידיעות תקשורת בהוט עד יוני 2011, ולאחר שישלים את העסקה הוא מתכוון להתחיל במגעים למיזוג בין החברות. כל עוד החברות לא ממוזגות פחות נוח לדרהי לבצע עסקאות של שיתוף-פעולה בין הוט למירס, ולכן סביר להניח כי לאחר שישלים את רכישת חלקו של ידיעות בחברה, יתפנה לעסוק בגיבוש ההצעה.

בינתיים, למירס ולדרהי יש כמה אתגרים רציניים בדרך, שקשורים להקמת הרשת החדשה בעקבות זכייתה במכרז הסלולרי, ובראשם הקמת הרשת החדשה וסגירת המשא-ומתן לשימוש ברשת של אחד המפעילים, כדי שתוכל לספק ללקוחות כיסוי מלא בכל הארץ עד שתשלים את הקמת הרשת שלה במלואה.