IDC: נוקיה עדיין מובילה את מכירות הסלולר; אפל מאחור

שוק הטלפונים הסלולריים ממשיך לצמוח: ברבעון הראשון של 2011 נמכרו 370 מיליון טלפונים בעולם, עלייה של 19.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

שוק הטלפונים הסלולריים ממשיך לצמוח: ברבעון הראשון של 2011 נמכרו 370 מיליון טלפונים בעולם, עלייה של 19.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC. עיקר העלייה נובעת מהתחזקות במכירות של סמארטפונים והמשך העלייה במכירות של טלפונים בשווקים מתפתחים.

נוקיה ממשיכה להיות יצרנית הטלפונים המובילה בעולם עם נתח של 29.2% מהשוק ומכירות של 108.5 מיליון יחידות ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, היא נמצאת במגמת ירידה מתמשכת לאחר שנתח השוק שלה ברבעון הראשון של 2010 עמד על 34.7%. החברה הצליחה לרשום עלייה מזערית עם מכירות של 107.8 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד.

אחרי נוקיה נמצאת סמסונג, הנמצאת בימים אלה במלחמת תביעות על פטנטים מול אפל. על אף עלייה בכמות המכירות ברבעון - 70 מיליון יחידות השנה לעומת 64.3 מיליון יחידות אשתקד, נתח השוק של החברה ירד מ-20.7% ל-18.8% ברבעון הראשון השנה.

במקום השלישי מדורגת חברה דרום קוריאנית נוספת, LG, שנחלשה אף היא ונתח השוק שלה ירד מ-8.7% ל-6.6%. LG היא היחידה מחמש היצרניות המובילות שהתרחשה אצלה ירידה בכמות היחידות שנמכרו בשיעור של 9.6%.

על אף הבאזז סביב הטלפונים שלה, אפל נמצאת רק במקום הרביעי בשוק יצרניות הסלולר העולמי. אמנם אפל רשמה גידול של כ-115% בכמות המכירות שלה - 18.7 מיליון ברבעון הראשון השנה לעומת 8.7 מיליון אשתקד - היא עדיין מפגרת הרחק מאחורי נוקיה וסמסונג מבחינת נתח שוק, שעומד על 5% בלבד.

טלפונים "רגילים" הם עיקר המכירות

במקום החמישי דורגה ZTE הסינית, שמכרה בעבר מכשירים בעיקר בשוק המקומי שלה, אך בשנה האחרונה החלה לשווק כמויות גדולות של טלפונים גם באפריקה ובדרום אמריקה. החברה החלה לפני מספר חודשים בפעולות חדירה גם בארה"ב, ביפן ובמערב אירופה והיא צפויה למכור טלפונים גם בישראל. נתח השוק של החברה היה ברבעון הראשון של 2011 4.1% לעומת 3.3% אשתקד.

"מספר יצרנים, שאינם חלק מחמשת הגדולים, הצליחו להגדיל את מכירותיהם יותר מקצב הגידול של השוק כולו", אומר אורן רביב, אנליסט בכיר לטכנולוגיות חדשות ב-IDC ישראל. "חברות כמו Huawei, אלקטל ו-Micromax, המפתחות מכשירים זולים לשווקים המתפתחים, הצליחו להגדיל את מכירותיהם בצורה משמעותית ולנגוס בנתח השוק של היצרנים המובילים".

לדברי רביב, "טלפונים רגילים המשיכו להוות את רוב המכשירים הסלולריים שנמכרו בעולם ברבעון הראשון של השנה, אולם פלח שוק זה נמצא תחת לחץ כבד מצד מודלים חדשים וזולים של סמארטפונים".

נתחי שוק בעולם הסלולרי
 נתחי שוק בעולם הסלולרי