שת"פ בין סטארט-אפ ישראלי למנוע חיפוש ברוסיה

Predictad, המפתחת טכנולוגיה לשיפור החיפוש באינטרנט, תטמיע את הטכנולוגיה שלה בסרגל החיפוש של Yandex ותאפשר למשתמשים לבצע חיפוש באתרים שבהם הם נמצאים

חברת הסטארט-אפ הישראלית Predictad, המפתחת טכנולוגיה לשיפור תהליך החיפוש באינטרנט, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם Yandex, מנוע החיפוש הגדול ביותר ברוסיה - כך נודע ל"גלובס". במסגרת ההסכם, הטכנולוגיה תוטמע בסרגל החיפוש של ינדקס, ותאפשר למשתמשים לבצע חיפוש באתרים שבהם הם נמצאים.

היקפה הכספי של העסקה לא ידוע, אולם במסגרתה, טכנולוגיית החיפוש של החברה הישראלית תציע למשתמשים גם אפשרות לבצע חיפוש מורחב יותר במנוע החיפוש של ינדקס, ובמקרה כזה ייושם בין הצדדים מודל של הכנסות מפרסום.

נועם פיין ויוסי מרואני הקימו את Predictad ב-2007, והיא מפתחת טכנולוגיה להשלמת שאילתות חיפוש אוטומטיות (בדומה למוצר Google Suggest). עם בעלי מניותיה נמנה יוסי ורדי.

ינדקס הוקם ב-2000, ולו נתח שוק של 65% בשוק הרוסי, והוא מדורג במקום ה-7 בקרב מנועי החיפוש בעולם. מספר הגולשים השונים שמבקרים בו מדי חודש עומד על כ-40 מיליון איש.

בסוף השבוע האחרון הגיש ינדקס תשקיף לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), לקראת אפשרות להנפקה בוול סטריט לפי שווי שהוערך ב-9-6 מיליארד דולר.

לדברי יורי וצ'ר, האחראי על תחום ההפצה בינדקס, "הצעות לשאילות חיפוש באתרים הן שימושיות מאוד - זה מאיץ ומפשט את חוויית החיפוש, מתקן טעויות כתיב, ושומר את היסטוריית החיפוש". וצ'ר הוסיף כי Predictad היא "זו שהופכת את השירות הייחודי הזה לנגיש עבור כל המשתמשים שלנו".