כמעט אקזיט: האחים צים בדרך למכור 10% מכמעט חינם

יגרפו לכיסם לפחות 40 מיליון שקל ■ סכום דומה חילקו ביניהם צמד בעלי השליטה ברשת המזון ערב הנפקתה בבורסה בת"א אשתקד

האחים רני ועדי צים, בעלי השליטה בחברת צים שיווק (רשת המזון כמעט חינם), מנהלים מגעים למכירת 10% ממניות החברה לידי משקיעים מוסדיים.

מקורות בחברה מסרו כי מספר גופים מוסדיים הביעו התעניינות ברכישת המניות, וזאת לאחר שבהנפקה הראשונית שלה לבורסה נמנעו המוסדיים ליטול בה חלק. בין המתעניינים: פסגות, מגדל ואקסלנס נשואה.

האחים מבקשים ככל הידוע לקבל את מחיר השוק, המשקף לכמעט חינם שווי של כ-490 מיליון שקל. כך, אם הדבר יעלה בידם, יחלקו ביניהם השניים תמורה בסך של כ-50 מיליון שקל.

יש לציין כי ערב הנפקת החברה אשתקד משכו האחים צים דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה.

מהלך המכירה - שמנוהל בידי גיזה-זינגר-אבן - נועד בין היתר להגדיל את החזקות הציבור בה ל-25%, כדי לאפשר את כניסת החברה למדדים המובילים ולהגדיל את הסחירות בה. כיום חולשים האחים צים על 85% ממניות צים שיווק, ורק 15% מהן נמצאים בידי הציבור. בעקבות הדיווח על המכירה הצפויה ירדה היום מניית החברה ב-2.9%.

צים שיווק הונפקה לראשונה בבורסה של תל-אביב בספטמבר האחרון, אז גייסה כ-50 מיליון שקל לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לפני הכסף. שווי החברה הנוכחי משקף תשואה של יותר מ-35% על ההנפקה, אבל הוא רחוק ב-25% מהשיא שנרשם בחודש ינואר.

נכון לסוף חודש מארס, מפעילה רשת מחסני כמעט חינם 27 סניפים. בשנת 2010 רשמה הרשת צמיחה של 36% במכירות, שהסתכמו ב-1.05 מיליארד שקל. עיקר הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים, אולם גם המכירות בחנויות הזהות צמחו ב-3.56%. בשורה התחתונה רשמה הרשת זינוק של 55% ברווח הנקי, ל-39 מיליון שקל.