מחר זה קורה: רציו תגייס 220 מיליון ש' ביחידות השתתפות

מחיר המינימום בהנפקה מחר נמוך בכ-9% ממחיר הסגירה בת"א הערב ■ רציו תציע חבילה של 1,000 יחה"ש עם הטבה של 600 כתבי אופציה ■ המטרה: מימון גידול עלויות הקידוח ב"לוויתן"

רציו תנסה לגייס מחר (ג') מהציבור כ-220 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה צפויים בעלי השליטה בחברה, לנדאו ורוטלוי, להשתתף בהיקף של של 50 מיליון שקל לפחות וזאת על מנת למנוע את דילול החזקתם אשר עומדת כיום על כ-28% מהחברה.

החבילה אותה תציע רציו לציבור מורכבת מיחידות השתתפות ואופציות שינתנו כהטבה.

החבילה כוללת 1,000 יחידות השתתפות במחיר של 44 אגורות, כלומר כל אלף יחידות תעלנה 440 שקל. בנוסף, בעבור כל 1,000 יחידות השתתפות ינתנו 600 כתבי אופציה. על פי התשקיף, הערך הכלכלי של כתב אופציה עומד על 4.9 אגורות.

המחיר האפקטיבי הכולל של יחידת השתתפות במסגרת החבילה, על פי שווי נוסחת B&F, עומד על 41 אגורות. זהו, מן הסתם, מחיר המינימום במסגרת ההנפקה המתוכננת מחר והוא נמוך בכ-9% ממחיר הסגירה של המניה בבורסה של תל אביב הערב.

נציין, כי את האופציות ניתן יהיה לממש עד סוף השנה הבאה. מחיר המימוש עד סוף 2011 עומד על 56 אגורות ולאחר מכן - יקפוץ מחיר המימוש של האופציות ל-75 אגורות. הזינוק במחיר של האופציות נובע מהערכת החברה לפיה תנאי הוודאות סביב ממצאי הגז והנפט בתגלית "לוויתן" יהיו גבוהים יותר בשנת 2012 - ומכאן שהדבר עשוי להביא לייקור במחיר יחידת השתתפות. מדובר בהבעת אמון של בעלי השליטה בהימצאות נפט באתר הקידוח שיימצא עד סוף השנה הנוכחית.

החתמים בהנפקה הם לידר הנפקות, כלל חיתום, רוסריו, אי.בי.אי, איגוד ודיסקונט - ההנפקה אינה מגובה בהתחייבות חיתומית.

ההנפקה נועדה לסייע במימון חלקה היחסי של רציו בפיתוח קידוח "לוויתן" בו מחזיקה השותפות ב-15%. לפני חודשיים דיווחו השותפויות ברישיון, כי עלויות הקידוח יגדלו בכ-40 מיליון דולר בשל התמשכותו, וכי עלות קידוח האימות שכבר החל, "לוויתן 2", נאמדת בכ-70 מיליון דולר.

כזכור, הקידוח למטרות הנפט ב"לוויתן" הופסק באחרונה בשל בעיות תפעוליות.