מתחרה באפל: RIM תשיק בקיץ שני מכשירי בלאקברי חדשים

יצרנית הבלאקברי RIM, הודיעה כי תשיק שתי גרסאות חדשות של סמארטפונים עם מסכי מגע - בלאקברי 9900 ו-9930 ■ מנכ"ל RIM: "מקווה שהמוצרים יהוו תחליף טוב יותר לקיימים"

יצרנית הבלאקברי RIM , הודיעה היום (ב') כי בכוונתה להשיק שתי גרסאות חדשות של סמארטפונים עם מסכי מגע, אותם תציע למכירה בתוך מספר חודשים. זאת במסגרת ניסיונותיה להגביר התחרות מול יצרנית האייפון אפל , המובילה את שוק הסמארטפונים העולמי.

המכשירים החדשים, מגרסת הבלאקברי Bold (חצוף או נועז, באנגלית), עתידים לצאת בשתי גרסאות - 9900 ו-9930. RIM דיווחה כי יהיו אלה המכשירים הדקים ביותר שייצרה אי פעם, ויכילו מקלדת ומסך מגע 2.8 אינץ'.

כמו כן, המכשירים יתבססו על מערכת ההפעלה החדשנית אשר משמשת את הבלאקברי 7 של RIM. מנכ"ל החברה, ג'ים בלסילי, אמר בשבוע שעבר כי הוא מקווה "שהמוצרים החדשים ישווקו בקרוב, ויהוו תחליף טוב יותר למכשירים הקיימים שלנו".

ההודעה על ההשקה הצפוייה של המכשירים החדשים בקיץ הקרוב, מגיעה במסגרת ניסיונותיה של RIM לייצר באזז סביב מוצריה, זאת לאחר שמנייתה צנחה בשיעור ניכר בשבוע שעבר, לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווח הנקי שלה לרבעון שיסתיים ב-28 במאי לרמה של 1.3-1.37 דולר למניה, לעומת 1.47-1.55 דולר למניה בתחזית הקודמת.

ברקע כל זאת, RIM רוצה לשדרג את מעמדה בשוק הסמארטפונים, אותו מובילות ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל. בשבוע שעבר דיווחה חברת הסקרים נילסן כי נתח השוק בארה"ב של מערכת ההפעלה של גוגל לסמארטפונים, אנדרואיד, גדל ב-8% ב-3 החודשים האחרונים והוא כעת 37%. זאת, לעומת 27% מהשוק למערכת ההפעלה של אפל למכשיר האייפון, iOS.