פדיונות האופנה בקניונים לא צמחו במארס-אפריל

גם המכירות הטובות שנרשמו בתקופת הפסח לא הביאו בסופו של דבר לגידול בשוק ■ בין הקניונים שבלטו בעלייה במכירות: ביג פאשן נצרת, קניון מול הים באילת וקניון ארנה

בניגוד לציפיות, פדיונות רשתות האופנה וההנעלה נותרו בסטגנציה בחודשים מארס-אפריל 2011, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני מערכת ריס. הנתונים משקפים את הפדיונות ב-1,540 חנויות זהות של הרשתות החברות במערכת ריס.

גם המכירות הטובות שנרשמו בתקופת הפסח לא הביאו בסופו של דבר לגידול בשוק. בתקופת החג, שתחילתה כשבועיים לפני חג הפסח, רשמו פדיונות האופנה וההנעלה עלייה של 11%. בקניונים הגדולים הסתכמה העלייה במכירות ב-9% בלבד.

גורמים בענף טוענים כי הסטגנציה שרושם השוק אינה מבטאת את מצבן של כל אחת מהרשתות, שחלקן גדלו באופן מרשים וחלקן צנחו במכירות. לפי הערכות, רשת האופנה פוקס רשמה בתקופה זו גידול מרשים במכירות, ולכן הנתונים שלה מחפים על ירידה במכירות שרשמו רשתות אחרות.

"פוקס היא רשת גדולה, זו מסה של מכירות, ולנתונים שלה יש השפעה דרמטית. יש רשתות שיורדות במכירות, ובגלל פוקס לא רואים את הירידה הזאת", אומר גורם בענף המתחרה בפוקס.

אותו גורם גם מעריך כי בתקופה זו השוק גדל במעט, בשיעור של כ-3%, אבל הגידול הגיע מהמותגים הבינלאומיים.

אותו גורם טוען גם כי השפעתה החיובית של H&M על העסקים בסביבתה פגה. "כאשר H&M נכנסה, הכניסה שלה הפריחה את הרשתות השכנות, אבל זו הייתה פריחה נקודתית. כשהיא נכנסה, קניון עזריאלי מאוד התחזק, וקניונים אחרים בסביבתו נחלשו. השנה אין הסתערות על קניון עזריאלי. הפריחה הנקודתית בתנועת הלקוחות שהרשתות רשמו כש-H&M נכנסה נגמרה, ואותן רשתות שנהנו אשתקד מעלייה, חוות כעת ירידה במכירות", הוא אומר.

מתוך 12 הקניונים המובילים לפי דירוג "גלובס", רק ב-3 מהם נרשמה עלייה במכירות, אם כי ב-6 קניונים נוספים נרשמה ירידה שולית בפדיונות האופנה.

הקניונים שרשמו עליות בולטות בחודשים מארס-אפריל 2011 הם ביג פאשן נצרת (15.5%), מול הים (13%), קניון ארנה (13%), קניון מודיעין עזריאלי (9%), G כפר-סבא (8.5%) וקניון לב חדרה (7.6%).

קניונים נוספים שבהם נרשמה עלייה נמוכה יותר בפדיונות הם קניון בת-ים (5%), קניון השרון (3.2%), הקניון הגדול (אבנת) (2.5%) וקניון ממילא (2%). המכירות בקניון הנגב ובקניון גבעתיים רשמו סטגנציה.

פדיון יומי ממוצע למר בקניונים נבחרים
 פדיון יומי ממוצע למר בקניונים נבחרים