למה זועם יוסי פלד?

אנשי צבא, לוחמים עזים, מתבטלים בפני פוליטיקאים בשביל לקבל ג'וב, זה עצוב

יוסי פלד "זועם". הכוונה לאלוף (מיל'), שהוא כיום שר ללא תיק בממשלת נתניהו. פתאום נודע לפלד שאיש העסקים איזי תפוחי הוא זה שיהיה נשיא ארגון הבונדס בארה"ב. "אני לא מבין, הוא הבטיח לי את התפקיד". "הוא" זה בנימין נתניהו, המכחיש שהבטיח.

נתניהו לא צייץ

בכלל, יש פה מלחמת גרסאות, המלמדת מה קורה כאשר במגזר הציבורי מתפנה ג'וב נחשק. פלד טוען שהוא מעולם לא הציע עצמו לתפקיד, לשכת נתניהו אומרת שהוא כן הציע את עצמו.

במקרה זה אני דווקא נוטה להאמין לנתניהו, כי קשה להעלות על הדעת שיש עוד מישהו חוץ מפלד עצמו, הרואה בו מועמד מתאים לתפקיד. כנראה יש לנו פה עסק עם אדם שהשתוקק לג'וב, עשה לובינג אינטנסיבי כדי לקבל אותו, וכנראה לא הבין שלא רוצים אותו. אולי לא אמרו לו מספיק ברור, ואולי לא רצה להבין.

כל טוב הארץ

בעיני זה סיפור עצוב, כי פלד הוא בסך הכול אדם חיובי. על הנייר יש לו את כל הנתונים להיכנס לקטגוריית אנשי מלח הארץ, ורוב חייו הוא אכן היה כזה.

השבר אצל אנשים כאלה קורה לעתים כשהם פושטים את המדים. פתאום הם מוצאים עצמם חופשיים מעבודה בגיל מוקדם מדי, ומתחילים לחפש תעסוקה.

תודות לדרגות, יש המקבלים ראשות או חברות בדירקטוריונים כאלה ואחרים, אבל משאת נפשם בדרך כלל - ויש בהחלט יוצאים מהכלל הזה - היא הפוליטיקה. וכאן, בנקודה הזאת, מתחילה בדרך כלל הגלישה ממלח הארץ אל כל טוב הארץ. ג'ובים.

שכר ראוי מאוד

מי שמקבל על עצמו תפקיד של שר בלי תיק הוא בעיני אדם נטול יושרה, כי ברור לו ולכולם שהוא מקבל לשכה, מכונית שרד, נהג, מזכירות ומשכורת של שר - כל זה תמורת בטלה. את התפקיד הפרזיטי הזה מנצלים שועלי הקרבות כדי לארוב למשהו טוב יותר.

במקרה של פלד זה נשיא הבונדס בארה"ב. באמת אחלה ג'וב: דירה מפוארת בניו יורק, מכונית ונהג כמובן, המזכירות והיועצים כמובן - אבל נוסף על כל אלה גם שכר ראוי. לא סתם ראוי לפקיד ישראלי, אלא במושגים של מנהל אמריקני בכיר.

עצוב

אם באמת היו מציעים את התפקיד הזה לפלד - קשה היה לבוא אליו בטענות לו קיבל אותו. אבל כשאני רואה אנשי צבא, לוחמים עזים, מתבטלים בפני פוליטיקאים כדי לקבל ג'וב, זה עושה לי עצוב.

ולמה מבסוט עוזי דיין?

אלוף שראה ברכה גדולה יותר בעמלו הוא עוזי דיין. נתניהו החליט למנותו ליו"ר מפעל הפיס, תפקיד לא פחות נחשק מהבונדס. אז מה הבעיה? זה אותו עוזי דיין שלפני כמה שנים הקים מפלגה שמטרתה... המלחמה בעוני. זוכרים? אלה אלופים אלה, או סתם עלובים?